28 فروردين 1399 - 19:30
بزرگ‌ترین تولید کننده طلا پیش‌بینی کرد؛

کاهش ۸.۵ درصدی تولید جهانی طلا در سه ماهه نخست ۲۰۲۰

بریک گلد با اشاره به تعطیلی موقت و البته اجباری شرکت‌های استخراج طلا در نتیجه پاندمی کرونا، اعلام کرد که برای سه ماهه نخست سال جاری کاهش ۸.۵ درصدی تولید جهانی طلا را پیش‌بینی می‌کند.
کد خبر : ۱۱۳۳۷۸
طلا

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، فعالان صنعت معدن در پی شیوع ویروس کرونا خود را برای کاهش طولانی‌مدت قیمت کالاها آماده و نسبت به کاهش بی‌سابقه و البته همزمان عرضه و تقاضای فلزاتی که پشتوانه اقتصاد جهان محسوب می‌شوند، ابراز نگرانی کرده اند.


شرکت کانادایی بریک که بزرگ ترین شرکت استخراج معادن و فلزات جهان محسوب می‌شود، اعلام کرد که انتظار دارد تولید جهانی طلا در سه ماهه نخست سال جاری ۱.۲۵ میلیون اونس باشد؛ این رقم در مدتی مشابه در سال گذشته ۱.۳۷ میلیون اونس بود.


براساس اعلام «مارک بریستو» مدیر ارشد اجرایی شرکت بریک، با وجود تاثیر قرنظینه ناشی از شیوع ویروس کرونا، اعداد و ارقام اولیه شرکت بریک را در سال جاری در مسیر تحقق چشم‌انداز مورد نظرش قرار داده است.


در بحبوحه نگرانی‌ها در خصوص پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهان، روز سه‌شنبه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی به بالای ۱۷۷۴ دلار رسید که بالاترین رقم در هفت سال اخیر محسوب می‌شود.


افت قیمت نفت، کاهش رشد اقتصادی جهان، رکود و تحدید فعالیت‌ در بخش‌های مختلف از جمله صنایع و مسکن و همچنین سیاست‌های اتخاذی بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف برای مهار تورم و حمایت از اقتصاد داخلی خود، باعث شده که سرمایه‌ گذاران به بازار طلا که همواره یک سرمایه‌ امن محسوب می‌شود، بیش از پیش علاقه‌مند شوند.

برچسب ها: طلا تولید کرونا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر