29 فروردين 1399 - 09:38

بودجه «طرح وام نجات» کسب‌وکارهای کوچک آمریکا تمام شد

برنامه وام نجات دولت آمریکا برای کسب و کارهای کوچک روز گذشته (پنجشنبه) به سقف تعیین شده خود (۳۴۹ میلیارد دلار) رسید و حالا هیچ پولی در این صندوق باقی نمانده است.
کد خبر : ۱۱۳۳۸۲
کسب و کارهای کوچک

به گزارش ایبِنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، متقاضیان در تارنمای اداره کسب و کارهای کوچک با پیام «فقدان بودجه برای ثبت نام در این طرح» مواجه می‌شوند.


این اطلاعیه در حالی روی تارنمای این اداره نشسته است که خیل عظیمی از صاحبان مشاغل و کسب و کارهای کوچک آمریکایی در تلاشند تا با رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا مقابله کرده و با اقدامات تعدادی از ایالات مبنی بر تعطیل کردن بسیاری از مشاغل و کسب و کارها کنار بیایند.


این طرح که براساس اولویت ثبت نام به متقاضیان تعلق می‌گیرد، در ماه مارس با تایید کنگره و امضای «دونالد ترامپ» اجرایی شد و هدف آن سبک کردن بار مالی بنگاه‌ها و کسب و کارهای کوچک این کشور در بحران کرونا بود.


نخستین نشانه‌ها مبنی بر اینکه طرح مذکور به مرز اشباع نزدیک شده است، روز چهارشنبه پدیدار شد؛ زمانی که اداره کسب و کارهای کوچک آمریکا اعلام کرد که کمک مالی در حال نزدیک شدن به سقف قابل تخصیص است و این در حالی بود که بیش از ۱.۳ میلیون متقاضی تاییدیه دریافت وامی را که ارزش مجموع آن به ۲۹۶ میلیارد دلار می‌رسید، دریافت کرده بودند.


براساس اعلام یک منبع آگاه، در غروب روز چهارشنبه این رقم به ۳۱۵ میلیارد دلار رسید.


انتظار می‌رود اعضای ارشد حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا به منظور رسیدن به توافق بر سر تامین اعتبار مجدد این برنامه با وزارت خزانه داری این کشور وارد مذاکره شوند؛ این در حالی است که از تصویب شدن بسته تاریخی کمک مالی ۲.۲ تریلیون دلاری به منظور مقابله با کرونا توسط کنگره این کشور، تنها چند هفته بیشتر نمی‌گذرد.


«ران تِمپل» رییس واحد سهام شرکت خدمات مالی لازارد گفت: کسب و کارهای کوچک با استخدام ۴۷ درصد از کل کارجویان، ستون فقرات اقتصاد آمریکا هستند. در شهرهای پرهزینه، شرکت‌های کوچک متوسط تنها برای پوشش مخارج دو تا سه هفته خود پول کافی دارند. درک فشار بی‌سابقه روی این کسب و کارها و کارکنانشان در بحران جاری و تصویب بودجه اضافی به عنوان اولویتی اضطراری، برای هر دو طرف امری حیاتی محسوب می‌شود.


دموکرات‌های مجلس سنای آمریکا هفته گذشته با فشار «میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان مبنی بر افزایش اعتبار این طرح به مبلغ ۲۵۰ میلیارد دلار مخالفت کردند.


کاهش تاریخی حجم فروش خرده فروشان در ماه مارس، جهش پنج میلیونی درخواست‌های استفاده از مزایای بیکاری و آمار و ارقام ضعیف بخش تولید که هفته جاری منتشر شد، همه و همه از این موضوع حکایت دارد که اقتصاد آمریکا همین حالا هم در رکودی عمیق فرو رفته است. از بین رفتن مشاغل به ویژه در بخش‌ خدماتی غذایی و صنعت میهمان‌یاری، تقریبا تمام اشتغال‌زایی ۱۱ ساله اقتصاد آمریکا را از بین برده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر