05 ارديبهشت 1399 - 09:45
مردای در گفت‌وگو با ایبِنا مطرح کرد؛

ضرورت ارایه تسهیلات ارزان به واحدهای اقتصادی زود بازده

عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس گفت: ارایه تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای تولیدی زود بازده باید با حمایت‌های دولت در دستور کار بانک مرکزی قرار بگیرد.
کد خبر : ۱۱۳۴۳۰
توزیع اسکناس نو در آستانه عید غدیر

منصور مرادی  در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا با تاکید بر ضرورت حمایت از کسب‌وکارها در شرایط پساکرونا، با بیان این مطلب اظهار داشت: هر چند در شرایط شیوع ویروس کرونا مشاغل بسیاری از قبیل تولید و توزیع ملزومات ضدعفونی کننده رونق گرفتند اما باید بدانیم که بسیاری از مشاغل درگیر رکود بی‌سابقه‌ای شدند.


نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیاز است بانک‌ها با حمایت از بنگاه‌های کوچک و بزرگ اقتصادی از افزایش آمار بیکاری جلوگیری کنند، افزود: به طور حتم نقش دولت در شرایط پساکرونا در احیای واحدهای صنعتی و تولیدی بسیار چشمگیر است.


وی با تاکید بر اینکه بی توجهی دولت در تزریق اعتبار به واحدهای تولیدی می‌تواند بیکاری را افزایش دهد، تصریح کرد: در شرایط پساکرونا ارایه تسهیلات ارزان با تنفس چند ماهه می‌تواند در احیای کسب‌وکارها مردم موثر باشد.


مرادی با بیان اینکه تسهیل‌گری در حوزه ارایه تسهیلات ارزان در شرایط پساکرونا نیازمند حمایت دولت است، اظهار داشت: دولت باید بخشی از سود این نوع تسهیلات را برعهده بگیرد تا بانک‌ها بتوانند در ارایه تسهیلات کم بهره به بنگاه‌های تولیدی موفق شوند.


این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه یکی از مشکلات کسب‌وکارها در مواجه با بانک‌ها برای اخذ تسهیلات ارایه ضمانت‌های مختلف است، افزود: در شرایط پساکرونا لازم است در این حوزه نیز تسهیل‌گری‌هایی صورت بگیرد.


مرادی با تاکید بر اینکه از سوی دیگر تسهیلگری در ارایه تسهیلات ارزان قیمت به کسب‌وکارها نباید به بهانه‌ای برای بدعهدی برای افزایش معوقات بانکی تبدیل شود، گفت: متاسفانه گاهی دیده شده حمایت‌های دولتی و ارایه تسهیلات ارزان قیمت بانکی منجر به سرمایه‌گذاری برخی واحدهای تولیدی در جای دیگر و هدر رفت منابع شده که این موضوع و جلوگیری از وقوع نیازمند تشدید نظارت‌ها است.


عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اولویت‌بندی در خصوص کمک به واحدهای تولیدی از حیث زود بازده بودن نیز از جمله مواردی است که باید در شرایط پساکرونا مورد توجه دولت قرار بگیرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر