24 ارديبهشت 1399 - 09:57
موسوی لارگانی در گفت وگو با ایبِنا مطرح کرد،

افزایش تعامل بانک مرکزی و مجلس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با مثبت ارزیابی کردن اجرای قانون حذف ربح مرکب از سوی بانک ها، گفت: تعامل بانک مرکزی و مجلس افزایش یافته واین امر می تواند آثار مثبتی را برای نظام بانکی به ارمغان بیاورد.
کد خبر : ۱۱۳۴۳۳
مجلس شورای اسلامی

سیدناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با تاکید بر اینکه در درجه اول وظیفه ذاتی بانک مرکزی نظارت بر عملکرد بانک ها است، گفت: اگر شبکه بانکی به دستورالعمل ها یا ابلاغیه های بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار توجهی ندارد به طور حتم اهرم هایی برای قاعده مند کردن بانک ها وجود دارد.


 نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک مرکزی مراوده هایی با بانک ها دارد که در پی آن بانک ها باید به دستورالعمل های بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار عمل کنند، افزود: به طور حتم اگر بانکی تخطی از دستورالعمل های بانک مرکزی داشته باشد باید توبیخ و حتی در صورت لزوم باید جریمه شود.


وی با  تاکید بر اینکه خوشبختانه نظارت خوبی شکل گرفته است، تصریح کرد: یکی از مواردی که خوشبختانه با پیگیری های مجلس و نظارت بانک مرکزی در حال اجرا بوده قانون ربح مرکب است که روزنه های امید بسیاری را روشن می کند.


این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بانک مرکزی باید با نظارت بر بانک ها میزان عمل به قانون را در آن ها گزارش کند، گفت: متاسفانه یکی از قوانین مصوب مجلس که از سوی بسیاری از بانک ها اجرایی نشد قانون بخشش سود و جریمه وام های زیر صد میلیون تومانی بود که در این رابطه نیز انتظار می رود بانک مرکزی جسارت بیشتری در برخورد با بانک های بی توجه به قانون به خرج دهد.


موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه اجرای بانکداری بدون ربا مطالبه دیرینه مراجع عالیقدر است، تصریح کرد:بانک مرکزی باید زمینه اجرای مصوبات مجلس و در نتیجه اجرای صحیح قانون بانکداری اسلامی را فراهم کند در این رابطه گزارش دهی مستمر مورد انتظار است.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مواردی که باید در مجلس یازدهم پیگیری شود بحث نظارت بر بانک ها است، گفت: خوشبختانه تعامل خوبی از سوی بانک مرکزی با مجلس شکل گرفته که می تواند زمینه ساز بهبود شرایط نیز باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها