31 فروردين 1399 - 09:02
در گفتگو با ایبِنا اعلام شد؛

عملکرد نظام بانکی در ایام کرونا/ تحول بانک‌ها در پساکرونا

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به عملکرد مناسب شبکه بانکی در روزهای شیوع کرونا، گفت: بانک می‌توانند شعبات خود را کم کرده و مردم به صورت غیر حضوری کارهای خود را انجام دهند.
کد خبر : ۱۱۳۴۳۴
لوگوی جدید بانک ها

مهرداد بائوج لاهوتی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با بیان اینکه در شرایط شیوع کرونا دولت الکترونیک بسیار خوب درخشید، گفت: این نوع فعالیت در دوره شیوع کرونا کوچک سازی دولت برای چابک سازی هر چه بیشتر بدنه دولت را گوشزد کرد.


نماینده ه مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بحث کوچک سازی دولت در دولت نهم مطرح شد، افزود: در زمینه کوچک کردن دولت ما به این جمع بندی رسیدیم که در خیلی از موارد امکان کوچک کردن دولت وجود دارد و در برخی موارد نیز وجود ندارد. در هر صورت در بحث کرونا این پیام به ما داده شد که باید در بدنه دولت تجدیدنظری اساسی صورت بگیرد.


بائوج لاهوتی با بیان اینکه دولت می تواند با یک پنجم حجم فعلی به فعالیت های خود ادامه دهد، تصریح کرد: در خصوص حجم شعب بانک ها نیز همین موضوع مطرح است. وی با تاکید بر اینکه اضافه شدن شعبات بانکی هزینه های بسیاری را رقم زده است، گفت: شیوع کرونا به شبکه بانکی نیز نشان داد که با کمترین میزان نیرو و حتی شعب فیزیکی نیز می توان خدمت رسانی مفید داشت، از اینرو در پساکرونا باید تجدیدنظری در حوزه مدیریت شبکه بانکی از حیث کاهش شعب صورت بگیرد.


این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه هزینه اداره شعب فیزیکی بانک ها طبیعتا از تسهیلات گیرندگان یا سپرده گذران دریافت می شود، افزود: در بحث کرونا ثابت شد که امکان اداره بانک های ما از روش های مختلف وجود دارد و به نظر می رسد بعد کرونا می توان یک تحولی در نظام بانکداری با هدف کاهش شعب ایجاد کرد.


وی ادامه داد: بانک می توانند شعبات خود را کم کرده و مردم به صورت غیر حضوری کارهای خود را انجام دهند که این خود زمینه ساز بروز تحولی اساسی خواهد بود. بائوج لاهوتی افزود: اکنون بانک ها با حداقل بازگشایی شعب خود را اداره کرده اند و به آنها آسیبی وارد نشده، از اینرو این رویه می تواند تداوم داشته باشد که در نتیجه آن بسیاری از اموال منجمد شبکه بانکی آزاد خواهد شد.


این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: با آزاد شدن اموال شبکه بانکی با این تدبیر بانک ها از بنگاه داری دور شده و به جای اینکه مشتری به دنبال بانک باشد با هزار واسطه بانک ها به سمت مشتری هدایت خواهند شد.


عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: به طور حتم پس از کرونا نشستی با هدف اجرای برنامه های جدید شبکه بانکی با مسئولان اقتصادی دولت در مجلس برگزار خواهد شد تا رویه های معیوب اصلاح شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر