01 ارديبهشت 1399 - 14:49

کمک ۱۹۵ میلیارد ریالی خانواده بازار سرمایه برای مقابله با کرونا

خانواده بازار سرمایه برای مقابله با کرونا ۱۹۵ میلیارد ریال از طریق خریداری اوراق کرونا۱ و کرونا۲ کمک کردند.
کد خبر : ۱۱۳۴۸۲
طرح

به گزارش ایبِنا، خانواده بازار سرمایه کشور همزمان با آغاز پویش مردمی بازار سرمایه علیه کرونا و در روزهایی که در گوشه گوشه ایران بسیاری از هموطنان به این بیماری مبتلا می‌شوند با خریداری اوراق کرونا۱ و کرونا۲، توانست نزدیک به ۱۹۵ میلیارد ریال برای کمک به تامین هزینه‌های اقتصادی مقابله با این بیماری جمع‌آوری کند و حال این پویش تا پایان اردیبهشت‌ماه تمدید شد.


بر اساس این گزارش، در شرایطی که خانواده‌ها و هم‌وطنانمان با بیماری کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کنند و جامعه پزشکی شبانه‌روز در تلاش‌اند تا جان هموطنان را نجات دهند، اهالی بازار سرمایه هم وظیفه خود می‌دانند گامی در راستای مقابله با این ویروس بردارند و با این هدف تا کنون ۲۹ هزار و ۳۸۸ نفر از فعالان این بازار که ۹۹ درصد آن‌ها افراد حقیقی هستند، رقم ۱۹۴ میلیارد و ۶۸۹ میلیون و ۹۷۰ هزار ریال به خرید اوراق کرونا۱ و کرونا۲ اختصاص داده‌اند.


از همان روزهای آغازین درگیری کشور با ویروس کرونا، فرابورس برای استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه، طرح تامین مالی جمعی را با هدف پیشگیری، درمان و تحقیق در زمینه بیماری کرونا پیشنهاد کرد که این طرح نیکوکارانه از ۲۷ اسفند ۹۸ آغاز شد و تا ۳۱ فروردین ۹۹ ادامه یافت.


در این بازه زمانی، افرادی که نماد کرونا۱ را خریداری کرده‌اند، مبلغی در حدود ۵۴ میلیارد و ۳۸۸ میلیارد ریال را برای امر نیکوکارانه مقابله با کرونا اهدا کرده‌اند و کسانی که نماد کرونا۲ را به ارزش ۱۴۰ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال در سبد خود قرار داده‌اند، هدفشان اعطای ‌منافع حاصل از سرمایه‌گذاری این مبلغ به طرح مقابله با کروناست.


در این پویش مردمی هم سرمایه‌گذاران حقیقی و هم سرمایه‌گذاران حقوقی دست به دست هم سپردند تا با همدلی و همبستگی در این روزهای سخت، شعله امید را زنده نگه دارند و پایان دوران کرونا را هر چه زودتر رقم بزنند.


در این میان، ۲۳ هزار و ۶۷۶ فرد حقیقی و حقوقی در خریداری اوراق کرونا۱ و ۱۷ هزار و ۶۵۲ شخص در خرید اوراق کرونا۲ مشارکت کردند که افراد حقیقی سهم بیش از ۹۸ درصدی در این طرح تامین مالی جمعی رقم زدند.


به تازگی فرابورس با ارائه فرصتی مجدد برای کمک به بیماران و هموطنان درگیر با کرونا، طرح تامین مالی جمعی در دو نماد کرونا۱ و کرونا۲ را تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری تمدید کرد تا خانواده بازار سرمایه فرصت مجددی برای کمک به بیماران و هموطنان درگیر با کرونا داشته باشند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر