02 ارديبهشت 1399 - 09:09

احتمال استفاده از رمزارز ملی چین در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ قوت گرفت

بانک مرکزی چین از احتمال استفاده از رمزارز ملی این کشور در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ خبر داد.
کد خبر : ۱۱۳۴۹۲
بانک مرکزی چین

به گزارش ایبِنا، رادیو و تلویزیون ملی چین CCTV به نقل از یک «مقام مربوطه» در موسسه تحقیقات ارز دیجیتال بانک مرکزی چین این خبر را منتشر کرد. طبق برنامه قرار است المپیک زمستانی در سال ۲۰۲۲ به میزانی پکن برگزار شود.


ذکر این رویداد در این خبر به طور ضمنی به این موضوع اشاره دارد که احتمال رونمایی از رمزارز ملی چین در اواسط سال ۲۰۲۱ دور از انتظار نیست. بانک مرکزی این کشور هنور جدول زمانبندی رسمی را برای زمان صدور و انتشار یوآن دیجیتال ارائه نکرده است.


این مقام که به شرط حفظ هویت حاضر به گفت‌وگو شده است، علاوه بر این تایید کرد که تعدادی از بانک‌های دولتی در چهار شهر شنژن، سوژو، منطقه جدید ژیونگ‌آن و چنگدو در حال انجام آزمایش‌های داخلی این ارز دیجیتال هستند.


علاوه بر این، بانک کشاورزی و بانک چین هفته گذشته به نظر نرم افزارهای آزمایشی را برای گوشی همراه منتشر کردند که از رمزارز ملی این کشور پشتیبانی می‌کند. این منبع اعلام کرد که تحقیقات و تحولات یوآن دیجیتال در حال حاضر با روندی یکنواخت و باثبات در حال پیشرفت است. علاوه بر این، گفته می‌شود که آزمایش‌های داخلی بانک‌ها روی عملیات های تجاری، صدور یوآن و سیستم گردش و بازارهای مالی آنها هیچ تاثیری ندارد.


هفته گذشته گزارش‌هایی در این خصوص منتشر شد که کارمندان شهرداری سوژو ۵۰ درصد یارانه حمل و نقل خود را از طریق یوآن دیجیتال دریافت می‌کنند. در گزارشی دیگر که امروز از سوی چاینا دیلی منتشر شد، آمده است که این ارز دیجیتال بر مبنای بلاک چین و ساختاری متمرکز مبتنی بر مکانیسم پول سنتی ایجاد شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر