02 ارديبهشت 1399 - 08:35

رشد ۳۰ درصدی شاخص و ارزش بازار فرابورس در نخستین ماه سال

ارزش کل بازار فرابورس و شاخص این بازار (آیفکس) در پایان معاملات نخستین ماه بهار امسال رشد ۳۰ درصدی را به ثبت رساندند.
کد خبر : ۱۱۳۴۹۸
گزارش تصویری بورس اوراق بهادار تهران

به گزارش خبرنگار ایبِنا، نگاهی به کارنامه فرابورس ایران در نخستین ماه امسال نشان می‌دهد طی ۱۷ روز معاملاتی تعداد ۶۷ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ورقه بهادار در ۱۲ میلیون و ۵۹۹ هزار نوبت به ارزش ۵۸۰ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از رشد ۲۶۹ درصدی حجم، افزایش ۳۶۳ درصدی نوبت‌های معاملات و رشد ۶۵۷ درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.


این در حالی است که میانگین حجم روزانه معاملات فرابورس در ماه گذشته ۳۹۹۰ میلیون ورقه و میانگین ارزش معاملات نیز ۳۴ هزار و ۱۴۴ میلیارد ریال بوده است. همچنین بازار اول فرابورس در ماهی که گذشت تغییر مالکیت ۶ میلیارد و ۳۸۵ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۸۲ هزار و ۲۵۳ میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۲۳ میلیارد و ۴۵۶ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲۸۵ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر افزایش ۳۳۲ درصدی حجم و رشد ۱۶۴۴ درصدی ارزش معاملات در بازار اول و رشد ۲۱۱ درصدی حجم و ۱۰۶۶ درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با فروردین ماه سال ۹۸ است.


این گزارش می افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز تعداد ۶۳ میلیون اوراق بدهی به ارزش ۴۹ هزار و ۷ میلیارد ریال معامله شده است که از افزایش ۱۹۲ درصدی حجم و ۱۵۳ درصدی ارزش معاملات این بازار در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.


افزون بر این، بالغ بر ۱۴۶۳ میلیون واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۲۴ میلیارد و ۴۵۲ میلیون ریال و یک میلیون و ۲۰۰ هزار ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش ۵۸۳ میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۲۶۵ درصدی حجم و رشد ۲۶۳ درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و همچنین رشد ۶۶ درصدی حجم و افزایش ۶۰ درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با فروردین ماه پارسال دارد.


این گزارش می‌افزاید: شاخص کل فرابورس نیز که معاملات فروردین ماه امسال را از ارتفاع ۶۵۹۱ واحد آغاز کرده بود با ثبت رشد ۳۰ درصدی در پایان این ماه به ارتفاع ۸۵۷۹ واحد رسید. ارزش کل بازار فرابورس نیز که در ابتدای ماه گذشته ۶۹۵۵ هزار و ۱۷۹ میلیارد ریال بود در پایان این ماه با ثبت رشد ۳۰ درصدی به عدد ۹۰۴۲ هزار و ۷۱۲ میلیارد ریال رسید.

برچسب ها: بورس رشد بازار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها