02 ارديبهشت 1399 - 11:06

کمک ۲.۹ میلیارد دلاری وزارت خزانه‌داری آمریکا به خطوط هواپیمایی

وزارت خزانه داری آمریکا در بحبوحه شیوع کرونا و آسیب اقتصادی ناشی از آن به مسافرت هوایی، ۲.۹ میلیارد دلار در قالب کمک اولیه به ۵۴ شرکت هواپیمایی کوچک و دو شرکت بزرگ تخصیص داد.
کد خبر : ۱۱۳۵۰۹
هواپیما

به گزارش ایبِنا از رویترز، پرداخت اولیه وزارت خزانه داری آمریکا به شرکت‌های هواپیمایی بزرگ ۵۰ درصد اعتبار تخصیصی بوده و مابقی مبلغ در فواصل زمانی در اختیار آنها قرار می گیرد. در مجموع این نهاد به شرکت های مسافربری هوایی آمریکا ۲۵ میلیارد دلار برای تامین هزینه‌های دستمزد و حقوق پرسنل تخصیص می‌دهد.


شرکت‌های هواپیمایی بزرگ باید ۳۰ درصد این اعتبار را در قالب وام با بهره پایین باز گردانده و مبلغی را معادل ۱۰ درصد کل وام به عنوان اوراق وارانت در اختیار وزارت خزانه داری قرار دهند؛ این در حالی است که شرکت‌های هواپیمایی کوچک که ۱۰۰ میلیون دلار یا کمتر دریافت می‌کنند نیازی به بازپرداخت اعتبار یا صدور وارانت برای دولت ندارند.


پاندمی کرونا به شدت به ناوگان هوایی و شرکت‌های هواپیمایی جهان آسیب زده به طوری که تقاضای سفر در ناوگان هوایی آمریکا ۹۵ درصد ریزش داشته است. براساس اعلام وزارت خزانه داری، شرکت‌هایی که از این بودجه بهره‌مند می‌شوند، تا قبل از ۳۰ سپتامبر نمی‌توانند تعدیل نیرو داشته باشند یا در قراردادهای جمعی کارکنان تغییری ایجاد کنند و علاوه بر این باید در خصوص بازخرید سهام، پاداش مدیران و سود سهام محدودیت‌هایی اعمال نمایند.


براساس اعلام هفته گذشته اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی، مجموع ضرر و زیان وارد شده توسط پاندمی کرونا به شرکت‌های هواپیمایی جهان با افزایش ۲۵ درصدی نسبت به پیش بینی قبلی، ۳۱۴ میلیارد دلار  برآورد شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها