02 ارديبهشت 1399 - 12:55

سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون یورویی آلمان برای تولید متانول در چابهار

معاون اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از دو مورد سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد چابهار خبر داد.
کد خبر : ۱۱۳۵۱۴
احمد جمالی

به گزارش ایبِنا، احمد جمالی با اشاره به حضور دو سرمایه گذار خارجی در مناطق آزاد برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف اظهار داشت: در حال حاضر یک سرمایه‌گذار آلمانی قرار است در طرح تولید متانول و زنجیره ای پایین‌دستی آن ۴۰۰ میلیون یورو ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نظر را بیاورد که در منطقه آزاد چابهار این پروژه عملیاتی خواهد شد.


جمالی افزود: این شرکت آلمانی قبلاً هم در ایران کار کرده است. مجوزهای فعالیت از هیات سرمایه گذاری خارجی، وزارت نفت و مناطق آزاد دریافت شده و قرار است فاز اجرایی شروع شود چرا که زمین نیز به این سرمایه‌گذار اختصاص یافته است.


وی در مورد سرمایه‌گذار دوم نیز گفت: یک شرکت چینی بالغ بر ۲۲ میلیون یوان در منطقه آزاد انزلی سرمایه گذاری می کند که در رابطه با سیلندر های چاپ منقوش یا چاپ برجسته است. معاون اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه قرار بود یک شعبه بانک خارجی نیز در منطقه آزاد چابهار فعالیت کند، افزود: بخشی از مجوزهای آن صادر شده و اطلاعاتش برای بانک مرکزی فرستاده شد تا نظر بدهد. این بانک مربوط به کشور انگلیس است.


جمالی با تاکید بر اینکه در مناطق آزاد قاچاق نداریم، تصریح کرد: احتمال خطا و ایجاد فساد در ورود و خروج کالا بسیار محدود است و با سامانه های که راه افتاده، قاچاق نداریم. وی با اشاره به اینکه سال ۹۸ بالغ بر ۳ میلیارد دلار مجوز فعالیت کالاهای تجاری در مناطق مصوب شد، گفت: دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار آن سال گذشته محقق شد. همچنین در رابطه با کالاهای مسافری نیز ۵۲۴ میلیون دلار مصوب شده که عملکرد ۳۲۴ میلیون دلاری داشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر