03 ارديبهشت 1399 - 08:57

سرمایه‌گذاری‌ها در صدر ارزشمندترین صنعت فرابورس

گروه سرمایه‌گذاری‌ها با ۵۳ هزار و ۶۵۵ میلیارد ریال دادوستد، رتبه نخست ارزش معاملات بازار فرابورس را در نخستین ماه بهار امسال به خود اختصاص داد.
کد خبر : ۱۱۳۵۳۰
طرح

به گزارش ایبِنا، تعداد ۶۷میلیارد و ۸۳۰میلیون ورقه بهادار به ارزش ۵۸۰هزار و ۴۹۰میلیارد ریال در ۱۲میلیون و ۵۹۹هزار نوبت در حالی در نخستین ماه امسال طی ۱۷ روز معاملاتی در بازارهای فرابورس ایرن خرید و فروش شد که به ترتیب از رشد ۲۶۹، ۶۵۷ و ۳۶۳درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسانده است.


همچنین در این مدت میانگین حجم روزانه معاملات فرابورس ۳۹۹۰میلیون ورقه و میانگین ارزش معاملات نیز ۳۴ هزار و ۱۴۴میلیارد ریال بوده است.


شاخص کل فرابورس نیز که معاملات فروردین ماه امسال را از ارتفاع ۶۵۹۱واحد آغاز کرده بود با ثبت رشد ۳۰درصدی در پایان این ماه به ارتفاع ۸۵۷۹واحد رسید.


این در شرایطی است که بررسی معاملات بازار پایه فرابورس نیز در ماه گذشته به تفکیک زیرگروه بازارها نشان می‌دهد در این مدت تعداد ۱۵ میلیارد و ۱۱۵ میلیون ورقه به ارزش ۱۱۴ هزار و ۱۸۳ میلیارد ریال در تابلوی زرد این بازار و نیز تعداد ۲۱ میلیارد و ۲۹۳ میلیون ورقه به ارزش ۲۳ هزار و ۸۷۳ میلیارد ریال در تابلوی نارنجی و تعداد ۴۱ میلیون ورقه به ارزش ۳۴۱ میلیارد ریال در تابلوی قرمز دادوستد شده است.


این گزارش می افزاید: نگاهی هم به وضعیت صنایع مختلف در نخستین ماه بهار امسال در بازارهای فرابورس ایران نشان می‌دهد گروه سرمایه‌گذاری‌ها با ۵۳ هزار و ۶۵۵ میلیارد ریال، سهم ۱۲ درصدی را از ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام فرابورس به ثبت رسانده و در رتبه نخست این بازار در ماه گذشته قرار گرفته است.


فلزات اساسی نیز با ۴۸هزار و ۲۲۲میلیارد ریال(معادل ۱۰درصد)، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم با ۴۱هزار و ۹۵۹میلیارد ریال(معادل ۹درصد)، محصولات شیمیایی با ۴۱هزار و ۴میلیارد ریال(معادل ۹درصد) و انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با ۳۲هزار و ۳۸۸میلیارد ریال(معادل ۷درصد) به ترتیب رتبه‌های دوم تا پنجم ارزش معاملات فرابورس را در فروردین ماه امسال از آن خود کرده‌اند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها