03 ارديبهشت 1399 - 12:31

عرضه اولیه زیرمجموعه های صندوق ذخیره فرهنگیان در بازار سهام

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با پیش بینی روند سودآوری صندوق تا سال ۱۴۰۲ و تهاتر ۳۶۱.۱ میلیارد تومان مطالبات گفت: ورود به بورس اکثر زیرمجموعه ها دنبال می شود.
کد خبر : ۱۱۳۵۴۵
صندوق ذخیره فرهنگیان

به گزارش ایبِنا، مهدی نیکدل با بیان اینکه سودآوری صندوق ذخیره فرهنگیان در سال مالی گذشته به بیش از ۱.۱ هزار میلیارد تومان رسید، گفت: پیش‌بینی می شود تا سال ۱۴۰۲ سالانه هزار میلیارد تومان به سود صندوق اضافه شود.


نیکدل درباره استراتژی ورود شرکت‌های زیر مجموعه به بورس توضیح داد: ورود به بورس در اکثر شرکت‌هایی که این توانمندی را داشته باشند به‌عنوان یک اصل در راستای شفافیت و پرهیز از زمینه‌های فساد مطرح است. همچنین کاهش هرچه بیشتر بنگاه‌داری توسط صندوق و ورود به حوزه‌های سرمایه‌گذاری که اطمینان کافی از سودآوری آنها وجود داشته باشد، برنامه‌های مهمی است که با جدیت دنبال می‌کنیم.


وی ادامه داد: یکی دیگر از مهم‌ترین تصمیم‌های صندوق، تشکیل هلدینگ خدماتی و تدوین استراتژی ارائه خدمات است که در این حوزه فعال‌تر شدن شرکت تامین مسکن فرهنگیان و ارائه اعتبار خرید به فرهنگیان که در مراحل پایانی است، بخشی از برنامه‌های در دست اجرا هستند.


براساس این گزارش، صندوق ذخیره فرهنگیان در حالی مالک ۲۹ شرکت و هلدینگ است که فقط شرکت های پتروشیمی خراسان، بیمه معلم، ایران ارقام، بانک سرمایه، ماشین سازی اراک در بورس و فرابورس حضور دارند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر