03 ارديبهشت 1399 - 19:35
به منظور حمایت از نقدینگی دلاری بانک‌ها؛

تسهیلات ۱۰ میلیارد دلاری بانک مرکزی هنک‌کنگ برای موسسات مالی

بانک مرکزی هنگ‌کنگ در راستای حمایت از نقدینگی دلاری بانک‌های داخلی، از اعطای تسهیلات ۱۰ میلیارد دلاری به این موسسات خبر داد.
کد خبر : ۱۱۳۵۶۴
هنگ کنگ

به گزارش ایبِنا از نزدک، این وام دلاری از طریق مناقصه و در قالب معاملات بازخرید با سررسید هفت روزه و یک روز پس از مناقصه در اختیار بانک‌های مجاز قرار خواهد گرفت.


بانک مرکزی هنگ کنگ ضمن اشاره به اینکه مناقصه‌ها معمولا چهارشنبه هر هفته برگزار و از ماه بعد آغاز می‌شود، تاکید کرده است که این نهاد در حالی از  تسهیلات مذکور رونمایی می‌کند که بازارهای جهانی به واسطه پاندمی کرونا تحت تاثیر نوسانات و ابهامات شدیدی قرار گرفته‌اند.


این نهاد اوایل آوریل اعلام کرده بود که از طریق تسهیلات "رپو" تازه راه‌اندازی شده توسط فدرال رزرو استفاده و دلار به دست آمده را به بانک‌های داخلی خود وام خواهد داد و از آن زمان مذاکرات خود را در خصوص جزئیات عملیاتی این اقدام با فدرال رزرو آغاز کرده است.


این بیانیه در حالی منتشر شده است که بانک مرکزی هنگ کنگ روز گذشته در ساعات کاری بازار بورس نیویورک و پس از آنکه ارز داخلی آن به بیشینه محدوده نوسان برابر دلار آمریکا رسید، مجموعا ۴.۳۴ میلیارد دلارِ (هنگ کنگ) را (معادل ۵۶۰ میلیون دلار آمریکا) به فروش رساند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر