04 ارديبهشت 1399 - 15:00
پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول؛

تقاضای استفاده از خط نقدینگی کوتاه‌مدت به ۵۰ میلیارد دلار می‌رسد

براساس اعلام مقامات صندوق بین المللی پول، میزان تقاضای فعلی استفاده از خط نقدینگی جدید و کوتاه‌مدت این نهاد از سوی چند کشور متقاضی، می‌تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد.
کد خبر : ۱۱۳۵۶۸
صندوق بین المللی پول

به گزارش ایبِنا از رویترز، این تسهیلات جدید می‌تواند به کشورها کمک کند تا پیش از آنکه نیازهای نقدینگی آنها به معضلی بزرگ‌تر بدل شود، به آن رسیدگی و مشکل نقدینگی خود را برطرف کنند.


بنا به گفته مقامات صندوق بین المللی پول که به شرط حفظ هویت حاضر به گفت‌وگو با خبرنگاران شدند، این نهاد در حال حاضر برای استفاده و اعطای این تسهیلات که هفته گذشته توسط هیات اجرایی آن تصویب شد، در حال مذاکره با چند کشور است.


این مقامات در ادامه اعلام کردند که استفاده از خط نقدینگی چرخشی به کشورهایی با شالوده و چارچوب‌های سیاسی بسیار قوی، فاقد شروط استفاده از اعتبارات ویژه و خارج از منطقه یورو محدود خواهد شد. به گفته آنان در ابتدای راه اندازی این تسهیلات حدود ۱۰ تا ۲۰ کشور برای استفاده از آن واجد شرایط هستند.


هیات مدیره صندوق بین‌المللی پول هفته گذشته از تأسیس و تصویب خط نقدینگی کوتاه مدت برای تقویت هرچه بیشتر شبکه امنیت مالی جهانی به عنوان بخشی از مداخلات صندوق برای مبارزه با کرونا خبر داد.


کریستالینا جورجیوا، رییس صندوق بین‌المللی پول پیش از این با بیان اینکه خط نقدینگی کوتاه مدت (SLL) امکان دسترسی به ۱۴۵ درصد از سهمیه را برای کشورهای عضو فراهم می‌کند٬ گفته بود: این خط موجب تقویت سپر نقدینگی کشورها و کمک به مدیریت فشار نقدینگی آنها شده و تخصیص موثرتر منابع را تسهیل می‌سازد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها