04 ارديبهشت 1399 - 20:43
با امید به محرک‌های اقتصادی بانک‌های مرکزی؛

طلا بالاترین رشد یک هفته‌ای خود را تجربه کرد

افزایش انتظارات از بانک‌های مرکزی بزرگ جهان به منظور رونمایی از بسته‌های محرک بیشتر در راستای تهدید خسارت اقتصادی ناشی از پاندمی کرونا، قیمت طلا را به بالاتری ارتفاع یک هفته‌ای خود رساند.
کد خبر : ۱۱۳۵۸۹
طلا

به گزارش ایبِنا از ‌سی‌ان‌بی‌سی، قیمت لحظه‌ای هر اونس طلا امروز (پنجشنبه) با رشد ۰.۶ درصدی به ۱۷۲۴.۳۹ دلار رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز ۰.۵ درصد رشد داشت و هر اونس طلا به قیمت ۱۷۴۷.۵۰ دلار معامله شد.


«ژیائو فو» تحلیلگر بانک چین می‌گوید: قیمت طلا صعودی شده است چون هزینه فرصت نگهداری از آن جذابیت دارد. شما می‌توانید پول چاپ کنید اما طلا نه؛ در مورد آن با محدودیت تولید مواجه هستید. یک دوجین از بانک‌های مرکزی هفته آینده تشکیل جلسه خواهند داد و احتمال عرضه محرک های بیشتر وجود دارد. سرمایه گذاران در شرایط فعلی به دنبال دارایی هستند که نسبتا امن باشد.


طلا از زمانی که به عنوان سپری برابر تورم و افت ارزش ارز شناخته شد، همواره در چنین شرایطی (اقدامات و محرک های گسترده بانک های مرکزی) روند صعودی به خود می‌گیرد.


در یکی از نشانه‌های روند صعودی طلا، ذخایر طلای «اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست» که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز گذشته با افزایش ۰.۹ درصدی به ۱۰۴۲.۴۶ تن رسید تا بیشترین افزایش خود را در هفت سال اخیر تجربه کند.


مجلس نمایندگان آمریکا امروز تازه‌ترین لایحه کمک کرونایی را به تصویب خواهند رساند؛ بسته‌ای تقریبا ۵۰۰ میلیارد دلاری که برای تسکین ضربه ناشی از کرونا به اقتصاد این کشور استفاده خواهد شد.


سران اتحادیه اروپا در حال مذاکره بر سر بودجه مشترک به منظور احیای اقتصادی پس از پاندمی کووید-۱۹ هستند.


تحلیلگران FXTM در یادداشتی نوشتند: انتظار داشته باشید که طلا طی ماه‌های آتی از ارتفاعات سال ۲۰۱۱ خود (۱۹۲۵ دلار به ازای هر اونس) سبقت بگیرد.


در این بین، پس از آنکه «دونالد ترامپ» به ناوهای آمریکایی شناور در منطقه خلیج فارس دستور داد تا هر کشتی ایرانی را که برای آنها مزاحمت ایجاد کند، هدف قرار داده و نابود کنند، تنش‌ها در این منطقه دوباره پدیدار شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر