05 ارديبهشت 1399 - 13:52
جمع محرک‌ها به حدود ۳تریلیون دلار رسید؛

چهارمین بسته محرک واشنگتن در پاسخ به بحران کرونا تصویب شد

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه بسته محرک ۴۸۴ میلیارد دلاری کمک کرونایی برای تامین مالی کسب و کارهای کوچک و بیمارستان‌ها را تصویب و مجموع محرک‌های واشنگتن را به رقم بی سابقه ۳تریلیون دلار رساند.
کد خبر : ۱۱۳۵۹۴
آمریکا

به گزارش ایبِنا از رویترز، این لایحه در مجلس نمایندگان که رهبری آن برعهده دموکرات های آمریکا است با ۳۸۸ رای موافق تصویب شد. اعضای این مجلس پس از هفته‌ها قرنطینه به واسطه پاندمی کرونا برای نخستین بار با یکدیگر ملاقات می‌کردند.


لایحه مذکور پس از تصویب راهی کاخ سفید شد؛ «دونالد ترامپ» رییس جمهوری جمهوری‌خواه آمریکا که پیش‌تر از این لایحه حمایت کرده بود.


«نانسی پلوسی» رییس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که حصول اطمینان از اینکه این بودجه به چه کسانی تعلق می‌گیرد و همین‌طور جلوگیری از فریب کاری در توزیع این بسته، الزامی است.


از این رو این مجلس طرح تشکیل کمیته‌ای را با حکم قانونی برای رسیدگی و نظارت بر واکنش‌های آمریکا به ویروس کرونا تصویب کرد. این کمیته با اختیارات وسیع می‌تواند در مورد چگونگی مصرف شدن دلارهای آمریکا، میزان آمادگی این کشور و مشاوره دهندگان دولت ترامپ تحقیق کنند.


البته این لایحه با مخالفت جمهوری‌خواهان که معتقدند نهادهای نظارتی موجود می‌توانند به این موضوعات رسیدگی کنند، مواجه شده است.


بسته ۴۸۴ میلیارد دلاری مذکور چهارمین بسته محرکی است که از سوی واشنگتن به عنوان پاسخی برای مقابله با بحران کرونا تصویب می‌شود. این بسته برای کسب و کارهای کوچک و بیمارستان‌هایی که با آثار مخرب اقتصادی ناشی از پاندمی دست و پنجه نرم می‌کنند، منابع مالی فراهم می‌کند؛ پاندمی که تاکنون در آمریکا حدود ۵۰ هزار نفر را به کام مرگ کشانده و بالغ بر ۲۶ میلیون تن را بیکار کرده است؛ وسعت ویرانی مشاغل تا حدی بوده است که تقریبا تمام مشاغلی که آمریکا در طولانی‌ترین دوران شکوفایی اقتصادی خود در تاریخ این کشور ایجاد کرده بود، از بین رفته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر