06 ارديبهشت 1399 - 13:28
وزیر اقتصاد:

عالی‌ترین مقام اجرایی کشور از عرضه سهام حمایت می‌کند

وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: وقتی عالی‌ترین مقام اجرایی کشور از برنامه عرضه سهام در بازار سرمایه حمایت می‌کند، به معنای این است که این فرایند دچار شکست نخواهد شد.
کد خبر : ۱۱۳۶۲۱
بورس

به گزارش ایبِنا به نقل از فارس، فرهاد دژپسند گفت: روند عرضه سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه به صورت سریالی ادامه دارد و در همین راستا به‌زودی اولین صندوق قابل معامله بورسی ETF متشکل از ۳ بانک و دو شرکت بیمه به ارزش ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بورس عرضه می‌شود.


وزیر اقتصاد امروز در جلسه با فعالان بازار سرمایه با بیان اینکه روند عرضه سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه به صورت سریالی ادامه دارد، اظهار داشت: به‌زودی سهام اولین صندوق قابل معامله بورسی موسوم به ETF که متشکل از ۳ بانک و دو شرکت بیمه به ارزش ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، ‌ در بورس عرضه می‌شود.


وی با بیان اینکه پس از این عرضه، سهام دو صندوق ETF دیگر را عرضه می‌کنیم، افزود: ما برای عرضه سهام شرکت‌های دولتی در طول سال جاری برنامه داریم و این عرضه‌ها در کل سال انجام می‌شود و در کنار ما نهادهای عمومی غیردولتی هم اقدام به عرضه سهام خواهند کرد. یک نمونه آن عرضه سهام شستا بود و سایر نهادها هم برای عرضه سهام اعلام آمادگی کردند.


وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: وقتی عالی‌ترین مقام اجرایی کشور از برنامه عرضه سهام در بازار سرمایه حمایت می‌کند، به معنای این است که این فرایند دچار شکست نخواهد شد. وی با اشاره به پیشنهاد راه‌اندازی ستاد تسهیل پذیرش سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه، گفت: به همین منظور جلساتی برگزار شد و همه متولیان امر به‌شدت اعلام آمادگی کردند و هم‌اکنون تعداد جلسات هیات عالی پذیرش افزایش افزایش یافته و تقریبا هیچ بنگاهی از ناحیه ما در صف پذیرش قرار ندارد.


دژپسند ادامه داد: یکی از پیشنهادات سلب حق تقدم خرید سهام بود و ما تا جایی که مقدور باشد، این کار را انجام می‌دهیم. گفتنی است ‌دولت قصد دارد، ‌باقیمانده سهام خود نزد ۱۸ شرکت بزرگ از جمله ۳ بانک، دو بیمه، دو خودروسازی، پالایشگاه، پتروشیمی را به شکل واحدهای صندوق قابل معامله بورسی به مردم عرضه کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر