06 ارديبهشت 1399 - 13:54

همکاری به پرداخت ملت با توسن تکنو کلید خورد

شرکت به پرداخت ملت در راستای ارائه خدمات پرداخت نوآورانه و جدید با شرکت توسن تکنو تفاهم نامه‌ای را امضا کرد که یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن توسعه پرداخت‌های بدون تماس و QR است.
کد خبر : ۱۱۳۶۲۴
به پرداخت ملت

به گزارش خبرنگار ایبِنا، تفاهم نامه همکاری شرکت به پرداخت ملت با شرکت توسن تکنو در راستای ادامه و افزایش همکاری در ۶ محور برای ارائه خدمات نوآورانه به امضا رسید. در این نشست، شهریار خلیلی، مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت با اشاره به محورهای تفاهم نامه با توسن تکنو گفت: با این تفاهم نامه ایجاد و آغاز سرویس پرداخت QR در زمینه حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار می‌گیرد؛ بر همین اساس به دنبال راهکارهای جدید در حوزه پرداخت خرد نیز هستیم چرا که توسعه پرداخت‌های بدون تماس در زمان شیوع کرونا ضرورت دارد.


وی افزود: کارت به کارت با مبدا بانک ملت در سرویس‌های توسن نیز یکی از موضوعات این تفاهم نامه بوده است؛ از سویی دیگر سرویس پرداخت با کدهای QR برای اپلیکیشن‌های ایزی پی و شاپ نیز از محورهای همکاری خواهد بود. همچنین سرویس شاپ نیز در بخش خرده فروشی استفاده خواهد شد و محصول به صورت مشترک استفاده می‌شود.


مدیرعامل به پرداخت ملت خاطر نشان کرد: توسعه سرویس پرداخت هزینه حمل و نقل عمومی از جمله کارت بلیت مترو از موضوعات مورد توجه در این تفاهم نامه است که قصد داریم آن را توسعه دهیم تا جایی که شهروندان بتوانند از طریق پایانه‌های فروشگاهی بانک ملت، کارت بلیت شهروندی خود را شارژ کنند.


خلیلی در خصوص همکاری با توسن در زمینه پایانه‌های پرداخت سوختی اظهار داشت:  شرکت به پرداخت ملت جزو معدود PSPهایی است که در حوزه سوخت کار می‌کند و قرار است در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری بخش پرداخت هزینه سوخت محصول مشترکی را ارائه دهیم که اپلیکیشن‌های سکه و شاپ بر روی آن قابل استفاده باشد؛ در واقع پرداخت هزینه سوختی بر بستر نرم افزارهای موبایلی و کدهای QR انجام شود تا سلامت بیشتری داشته باشد. کارمزد خدمات قابل ارائه به پرداخت ملت و مجموعه توسن صفر بوده و صرفا بحث تا به امروز افزایش سبد خدمات است.


مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت در پاسخ به خبرنگار ایبِنا درباره آینده پرداخت با کدهای QR و پرداخت بدون تماس گفت: موضوع پرداخت بدون تماس که یکی از روش‌های آن استفاده از کدهای QR به شمار می‌رود، از اهمیت بالایی برخودار است و شرکت‌های متعددی در این فعالیت دارند؛ در اواسط دهه ۸۰ شرایط فعلی که در پرداخت بدون تماس و کدهای دو بعدی وجود داشت، شرایط با کارت و پایانه فروشگاهی بود و با توجه به سرمایه گذاری سنگین بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت مردم به سمت کارت و دستگاه کارتخوان رفتند ، بر همین اساس نیز اعتقاد دارم با توجه به ضریب نفوذ اینترنت و تلفن همراه هوشمند در کنار موضوعات کارمزدی و شیوع کرونا به آرامی و به زودی پرداخت با QRدر ایران ترویج و توسعه داده خواهد شد که می‌تواند مسیر پرداخت را تغییر دهد.


محمد مظاهری، مدیرعامل توسن تکنو نیز در ادامه با اشاره به همکاری با به پرداخت ملت گفت: شرکت توسن تکنو در کنار توسن سها و شاپ در توافق با به پرداخت در کنار هم هستند؛ به پرداخت بزرگترین شرکت پرداخت الکترونیک در کشور به شمار می‌رود و بالاترین سهم از پرداخت بر روی بستر کارتخوان را دارد و بر هنین اساس ظرفیت خوبی است تا بتوانیم خدمات نوآورانه ارائه دهیم.


وی گفت: در مترو مردم می‌توانند پرداخت هزینه بلیت را با موبایل انجام دهند و امکان پرداخت بر روی سایر بلیت‌ها فراهم خواهد شد که سالن‌تر و سریع‌تر از روش‌های دیگر است. از طرف دیگر، امکان شارژ بلیت مترو از روی پایانه‌های فروشگاهی به پرداخت ملت نیز فراهم خواهد شد.


مدیرعامل توسن تکنو افزود: کسب و کار فین تکی  شاپ با همکاری به پرداخت مورد بهره برداری بیشتر در بخش خرده فروشی قرار خواهد گرفت و در فاز اول قصد داریم ۵۰۰ نقطه را تجهیز کنیم. وی تاکید کرد: هدف از این تفاهم نامه نوآوری با کار مشارکتی است و امیدواریم عملکرد خوبی داشته باشد.


آرش لرستانی معاون عملیات به پرداخت ملت در توضیح چرایی عدم ترویج و بهره برداری گسترده از پرداخت NFC در ایران گفت:  پرداخت با NFC در ایران چندان رایج نشد چرا که در بخش رگولاتور تاکید بر آن بوده که موبایل نقش کارت را بازی کند و همچنان رمز دوم در این فرآیند بازیگر بوده و این موضوعات در کنار تعداد محدود موبایل و پایانه فروش باعث شد تا چندان مورد توجه قرار نگیرد و با مشکلاتی روبرو شود؛ این در حالی است که این مدل پرداخت در دنیا مورد توجه بسیاری قرار گرفته تا عملیات پرداخت تسریع شود و البته امنیت بالایی نیز دارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر