06 ارديبهشت 1399 - 14:14
بانک مرکزی اعلام کرد؛

کاهش ۶۳ درصدی تعداد معاملات مسکن پایتخت

براساس گزارش بانک مرکزی یک هزار و ۲۰۰ فقره واحد مسکونی در فروردین ماه ۹۹ در شهر تهران معامله شد که نسبت به فروردین ماه سال ۹۸ بالغ بر ۶۳ درصد کاهش داشته است.
کد خبر : ۱۱۳۶۲۷
مسکن

به گزارش ایبِنا براساس گزارش بانک مرکزی، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در فروردین ماه سال ۱۳۹۹، به یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی محدود شد که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۸۷.۸  و ۶۳.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد که به نظر می رسد شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت‌ها در تهران در این ماه تأثیر جدی بر آن داشته است. 

در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران، ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۵.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.


بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۴۱.۵ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین در ماه مورد بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۲۸.۷ و ۳۱ درصد رشد نشان می‌دهد.

برچسب ها: بانک مرکزی مسکن
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر