07 ارديبهشت 1399 - 13:32

سامانه احراز هویت سجام در بانک صادرات رونمایی شد

سامانه احراز هویت سجام در ۵۱ شعبه منتخب بانک صادرات ایران با حضور مدیرعامل این بانک و مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی (سمات) رونمایی و به بهره‌برداری رسید.
کد خبر : ۱۱۳۶۷۰
صیدی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، صبح امروز (یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه) و در مراسمی با حضور حجت الله صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران، حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی (سمات) و مهدی کباری مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات از سامانه احراز هویت سجام در این بانک رونمایی شد.


فهیمی در سخنانی در این مراسم گفت: وقتی برنامه‌های سمات به ویژه سامانه اطلاعاتی مشتریان را طراحی می‌کردیم صحبتی از کرونا نبود و ما بدنبال گسترده‌تر کردن سفره مردم از طریق بورس بودیم. وی با اشاره به آغاز احراز هویت در ۵۱ شعبه منتخب بانک صادرات افزود: به زودی تعداد شعب بانک صادرات که احراز هویت را انجام می‌دهند افزایش خواهد یافت.


مدیرعامل سمات در ادامه تصریح کرد: سامانه سجام گرچه دروازه ورودی به بازار سرمایه است اما به زودی به زیرساختی بزرگی برای ارائه تمامی خدمات مالی تبدیل خواهد شد و امیدوار هستیم که پرداخت سود سهام نیز از طریق شماره حسابی که در این سامانه معرفی شده انجام شود تا سهامداران ناچار نباشند برای دریافت سود سالانه سهام خود به شعب بانک‌ها مراجعه کنند.


حجت الله صیدی مدیرعامل بانک صادرات نیز در این مراسم گفت: رونمایی از سامانه احراز هویت سجام را در ابتدای ماه رمضان باید به فال نیک بگیریم زیرا یکی از نمادهای همکاری بازار سرمایه و پول به عنوان ۲ بال بازارهای مالی است.


وی خاطرنشان کرد که بتدریج سامانه احراز هویت نه تنها در ۵۱ شعبه منتخب بلکه در تمامی شعب ممتاز بانک صادرات اجرایی شود. مدیرعامل بانک صادرات درباره عرضه سهام بانک‌ها و شرکت‌های منتخب در قالب صندوق‌های قابل معامله (ETF) اظهار داشت: این صندوق‌ها نقش بزرگی در توسعه سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاران جدید خواهند داشت و هم باعث آرامش و ریسک کمتر در بازار سرمایه خواهد شد و هم ریسک کمتری خواهد داشت.


صیدی خاطرنشان کرد که تمهیداتی در اپلیکیشن صاپ بانک صادرات نیز در نظر گرفته شده تا افراد از طریق آن ثبت نام سجام را انجام داده و تنها برای تائید و احراز هویت به نزدیک‌ترین شعبه بانک صادرات مراجعه کنند.


وی با بیان اینکه امیدوار هستیم که بعد از عرضه صندوق‌های بانک و بیمه، شاهد عرضه صندوق‌های دیگری نیز در بورس باشیم، افزود: پیام این عرضه‌ها آن است که هیچ موضوعی باعث شوک به اقتصاد کشور نمی‌شود و کشور با وجود ویروس کرونا نیز به پیشرفت خود ادامه خواهد داد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر