08 ارديبهشت 1399 - 08:27
مشاور اقتصادی ترامپ؛

پیش بینی بیکاری بیش از ۱۶درصدی آمریکا در ماه آوریل

براساس اعلام مشاور اقتصادی کاخ سفید، نرخ بیکاری آمریکا در ماه آوریل احتمالا به ۱۶ درصد یا بیشتر خواهد رسید.
کد خبر : ۱۱۳۶۸۹
آمریکا

به گزارش ایبِنا از ای‌بی‌سی نیوز، «کوین هَسِت» مشاور اقتصادی «دونالد ترامپ» معقتد است که آمریکا در مسیر مواجهه با نرخ بیکاری مشابه آنچه در دوران رکود بزرگ تجربه کرد، قرار دارد.


وی در این خصوص گفت: حوالی سال ۲۰۰۸ ما ۸.۷ میلیون شغل یعنی همه چیز را از دست دادیم. حالا همان تعداد شغل را تقریبا هر ۱۰ روز یکبار از دست می‌دهیم و بنابراین احیای اعتماد و اطمینان برای سیاستگذاران مسوولیت خطیری به وجود آورده است.


هَسِت افزود: در آستانه مواجهه با نرخ بیکاری هستیم که فکر می‌کنم در جریان رکود بزرگ شاهد آن بودیم.


مشاور اقتصادی رییس جمهوری آمریکا در حالی این اظهارات را مطرح کرد که ترامپ جمعه هفته گذشته بسته محرک ۴۸۴ میلیارد دلاری دیگری را که هفته گذشته به تصویب مجلس سنا و نمایندگان آمریکا رسید، امضا کرد؛ بسته‌ای برای کمک به کسب و کارهای کوچک، بیمارستان‌ها و امدادگران و افرادی که در خط مقدم جبهه مقابله با کرونا هستند.


هَسِت  اعلام کرد که برای ممانعت از وقوع رکود اقتصادی طولانی‌مدت، هنوز امید وجود دارد اما این اتفاق به این بستگی دارد که کنگره آمریکا تا چه اندازه در تصویب لوایح جدید سریع عمل کند.


وی ادامه داد: اطمینان دارم که ظرف سه یا چهار هفته آینده، همه با مشارکت یکدیگر طرح‌هایی را عرضه می‌کنند که بهترین فرصت ممکن را برای احیای سریع (V-شکل) در اختیار ما قرار خواهد داد اما بدون انجام هیچگونه اشتباه زیرا شرایط فعلی بسیار حساس است. فکر می‌کنم این بزرگ‌ترین شوک منفی است که اقتصاد ما تاکنون تجربه کرده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر