08 ارديبهشت 1399 - 08:17
آشنایی با مفاهیم اقتصادی/۳۲۵

همه چیز درباره صندوق‌های قابل معامله (ETF)

صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله یا Exchange-traded fund نوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که از دارایی‌های متنوع تشکیل شده و واحدهای آن در طول روز همانند سهام در بازار معامله می‌شود.
کد خبر : ۱۱۳۶۹۱
صندوق

به گزارش ایبِنا، صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله یا Exchange-traded fund نوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که از دارایی‌های متنوع تشکیل شده و واحدهای آن در طول روز همانند سهام در بازار معامله می‌شود و ساختاری شبیه صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک دارند؛ یعنی شما در طول ساعات و روزهایی که بازار معاملات سهام باز است می‌توانید یک یا چند واحد از یک صندوق ETF را بخرید، یا چند واحد از آن را بفروشید.


 شما با خرید واحدهای ETF، پول خود را در صندوقی سرمایه گذاری می‌کنید که با استفاده از یک تیم مدیریت حرفه‌ای سعی می‌کند تا با تشکیل پرتفویی از سهام و انواع اوراق بهادار، سود کسب کند. اما برخلاف صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، که فقط در پایان روز و پس از محاسبه NAV می‌توان آن‌ها را خریدوفروش کرد، سرمایه‌گذاران می‌توانند واحدهای ETF را همانند سهام در طول روز معامله کنند و از مزیت نقدشوندگی سریع‌تر آن نسبت به صندوق سرمایه‌گذاری مشترک بهره‌مند شوند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر