12 ارديبهشت 1399 - 11:30
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

آسیب کرونا به تولیدکنندگان طلا بیشتر از طلافروشان است

عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران می‌گوید آسیب‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا بیش از طلافروشان، به طلاسازان و تولیدکنندگان مصنوعات طلا ضربه زده است.
کد خبر : ۱۱۳۷۳۱
بازدید خبرنگاران از کارگاه‌های طلاسازی

سیدحجت شفایی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا بر بازار طلا گفت: صنعت طلا نیز مانند تمامی کسب‌وکارها در طول دو ماه گذشته فعالیتی نداشته و حتی تعدادی از همکاران ما نیز به دلیل ابتلا به این بیماری فوت شدند.


وی افزود: صنعت طلا در سال‌های گذشته به دلیل اخذ مالیات بر ارزش افزوده آسیب دیده و ذائقه خرید مردم برای خرید مصنوعات طلا به سمت سکه تغییر کرده بود ولی در دو ماه گذشته به دلیل شیوع کرونا رکود حتی بیشتر شده است.


این فعال صنعت طلا خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته مراجعه مردم برای فروش طلای خود نسبت به گذشته افزایش یافته و دلیل اصلی آن نیز تعطیلی کسب‌وکارها به دلیل کرونا، رکود و کاهش درآمد و نیاز مردم به نقدینگی بوده است.


عضو اتحادیه تولیدکنندگان طلا ادامه داد: با این حال طلافروشان و طلاسازان تا حدی امکان خرید طلا دارند. فعالان صنعت طلا به شرطی طلای مردم را خریداری می‌کنند که بتوانند آن را بفروشند ولی از آنجایی که در حال حاضر فروش طلا کاهش یافته، ظرفیت فعالین این صنف نیز برای خرید طلا کاهش یافته است.


شفایی تصریح کرد: فعالین صنعت طلا سرمایه مازاد ندارند و در صورتی که طلا بفروشند، بلافاصله آن را جایگزین می‌کنند ولی اگر طلایی فروخته نشود، امکان خرید طلا از مردم کاهش می‌یابد. وی اظهار داشت: در حال حاضر بیشتر طلایی که در ویترین طلافروشی‌ها موجود است، مربوط به سال‌های قبل است و طلافروشان از طلاسازان خرید کمتری دارند.


این فعال صنعت طلا گفت: آسیبی که کرونا به طلاسازان زده، بیشتر از طلافروشان است زیرا تولیدکنندگان طلا کارگران و کارمندان بیشتری دارند و هزینه حقوق و بیمه آنها با تولیدکننده است در حالی که نیروی کار طلافروشان بسیار کمتر است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر