09 ارديبهشت 1399 - 13:46

شاخص بورس با رشد ۲۵۰۰۰ واحدی در کانال ۸۰۰ هزار واحد تثبیت شد

شاخص بورس با رشدی بیش از ۲۵ هزار واحدی در پایان معاملات روز جاری در میانه‌های کانال ۸۰۰ هزار واحدی تثبیت شد و به ۸۴۶ هزار و ۸ واحد رسید.
کد خبر : ۱۱۳۷۳۵
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با حداقل رشد ۲.۹ درصدی مواجه شدند.


صعود شاخص‌ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۲۵۵۰۲ واحد رشد معادل ۳.۱۱ درصد به ۸۴۶ هزار و ۸ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۶۷۸۵ واحد افزایش معادل ۳.۱۱ درصد به ۲۲۵ هزار و ۸۳ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۴۸۸۲ واحد افزایش معادل ۱.۸۰ درصد به ۲۷۶ هزار و ۶۵۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۳۲۴۳ واحد افزایش معادل ۱.۸۰ درصد به ۱۸۳ هزار و ۸۱۴ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۰۹۳۸ واحد افزایش معادل ۲.۹۹ درصد به یک هزار و ۶۴ واحد، شاخص بازار اول با ۱۹۰۷۷ واحد افزایش معادل ۳.۲۷  درصد به ۶۰۱ هزار ۸۷۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۹۸۳۱ واحد رشد معادل ۲.۸۸ درصد، به یک هزار و ۷۸۱ واحد رسید.


 نمادهای تاثیر گذار


از سویی دیگر امروز ۷ نماد « فارس با ۲۸۲۲ واحد، وغدیر با ۲۷۵۷ واحد، فولاد با ۲۱۸۳ واحد، شستا با ۱۱۶۴ واحد، کچاد با ۹۶۷ واحد، وبملت با ۹۳۵ واحد و تاپیکو با ۹۰۱ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


رشد نماگر صنایع


این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «چند رشته ای صنعتی با ۵۸۸۵ واحد صعود معادل ۷.۳۰ درصد به ۸۶ هزار و ۴۷۹ واحد، محصولات چرمی با ۱۱۴۱ واحد افزایش معادل ۵ درصد به ۲۳ هزار ۹۸۱ واحد، وسایل ارتباطی ۲۲۰۲ واحد رشد معادل ۵ درصد به ۴۶ هزار و ۹۷۵ واحد، فرآورده نفتی ۱۰۴۰۱۶ واحد افزایش معادل ۴.۸۱ درصد به ۲ هزار و ۲۵۶ واحد، اداره بازارهای مالی با ۴۸ واحد رشد، معادل ۴.۳۷ درصد به یک هزار و ۱۵۹ واحد، رادیویی با ۲۴۶ واحد رشد معادل ۴.۰۳ درصد به ۶ هزار و ۳۶۸ واحد، بانک ها با ۱۷۳ واحد افزایش معادل ۳.۹۴ درصد به ۴ هزار و ۵۸۱ واحد» رسید.


بیشترین افزایش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «وغدیر، دانا، سیدکو، خکار، تایرا، سرودو کفپارس» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «سمازن، خرینگ، پسهند، دکیمی، فمراد، دلقما و وایران» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در یک میلیون و ۱۹۰ هزارنوبت معاملاتی، ۶ میلیارد و ۷۶۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۹۰ هزار و ۸۵۱ میلیارد تومان در بورس معامله شد.


معاملات بورس در یک نگاه



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها