09 ارديبهشت 1399 - 20:34

بانک مرکزی اروپا: با وجود کرونا، لمس اسکناس‌های یورو ایمن است

بانک مرکزی اروپا با اشاره به نمونه‌ها و تست‌های آزمایشگاهی اعلام کرد که خطر آلوده شدن به ویروس کرونا از طریق اسکناس‌های یورو چندان چشمگیر نیست.
کد خبر : ۱۱۳۷۵۲
یورو

به گزارش ایبِنا از فرانس۲۴، پول نقد همچنان به شکلی گسترده در ۱۹ کشور منطقه یورو استفاده می‌شود اما بسیاری از مغازه‌ها و کسب و کارها از مشتریان خواسته‌اند تا به منظور جلوگیری از جابجایی پول‌های نقدی که شاید توسط افراد آلوده لمس شده باشد، از کارت‌های بانکی یا روش‌های پرداخت غیرلمسی استفاده کنند.


«فابیو پانتا» عضو هیات اجرایی بانک مرکزی اروپا در مطلبی در وبلاگی اینترنتی نوشت که نمونه‌های آزمایشگاه‌های اروپا نشان داده است که آستانه زنده ماندن ویروس کرونا در چند ساعت نخست پس از تماس و آلودگی بر روی سطوح  فلزی ضد زنگ همچون دستگیره در ۱۰ تا ۱۰۰ برابر بیشتر از احتمال زنده ماندن آن بر روی اسکناس‌های یورو است.


پانتا افزود: سایر تحلیل‌ها نشان می‌دهد که کار ویروس برای انتقال از سطوح متخللی همچون اسکناس‌های کتانی در مقایسه با سطوح صیقلی همچون پلاستیک، به مراتب دشوارتر است.


اسکناس‌های یورو روی کاغذی از جنس فیبر کتان خالص چاپ می‌شوند؛ ماده‌ای که آنها را برابر استهلاک محافظت می‌کند.


وی ادامه داد: در مجموع، اسکناس‌ها در مقایسه با سطوحی که مردم به طور روزمره با آنها در تماس هستند، خطر چندان چشمگیری را از حیث آلودگی و انتقال در برندارند.


در پست اینترنتی پانتا به این موضوع اشاره نشده است که آیا هیچ آزمایشی در مورد خطر آلودگی و انتقال ویروس از طریق سکه‌های یورو، انجام شده است یا خیر؟.


بیش از ۳۴۰ میلیون نفر در سراسر قاره سبز ارز یورو استفاده می‌کنند.


براساس اعلام بانک مرکزی اروپا، پول نقد همچنان شیوه غالب پرداخت توسط مصرف کنندگان منطقه یورو است به طوری که سه چهارم معاملات از این طریق صورت می‌گیرد و به طور خاص در آلمان، ایتالیا و اسپانیا شهرت دارد.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر