10 ارديبهشت 1399 - 15:11

کاهش سرعت پر شدن انبارهای آمریکا، نفت را امیدوار کرد

با افزایش موجودی انبارهای آمریکا با رقمی کمتر از پیش‌بینی‌ها و همچنین امیدواری برای افزایش تقاضا با تسهیل مقررات قرنطینه در برخی از شهرهای آمریکا و اروپا، نفت خام کمی از ریزش اخیر خود را جبران کرد.
کد خبر : ۱۱۳۷۷۵
نفت

به گزارش ایبِنا از رویترز، معاملات آتی وست تگزاس اینترمیدیت (WTI) با رشد ۱۲.۶ درصدی یا ۱.۵۶ دلاری، هر بشکه ۱۳.۹۱ دلار انجام شد و بدین ترتیب ۲۷ درصد از ریزش دو روز ابتدای هفته را جبران کرد.


قراردادهای آتی نفت خام آمریکا در آغازین ساعات فعالیت امروز بازار با جهش بیش از ۱۵ درصدی، به ۱۴.۴۰ دلار رسید.


نفت خام برنت نیز ۳.۱ درصد یا ۶۴ سنت رشد کرد و معاملات آتی آن با قیمت ۲۱.۱۰ دلار به ازای هر بشکه انجام شد؛ رشد روز گذشته برنت دریای شمال ۲.۳ درصد بود.


براساس آمار و ارقام گروه صنعتی «انجمن نفت آمریکا API»، موجودی انبارهای نفت خام آمریکا با افزایش ۱۰ میلیون بشکه‌ای در هفته منتهی به ۲۴ آوریل به ۵۱۰ میلیون بشکه رسید؛ این در حالی است که تحلیلگران افزایش ۱۰.۶ میلیون بشکه‌ای را پیش بینی کرده بودند.


«لچلان شاو» رییس بخش مطالعات کالا در بانک مرکزی استرالیا مستقر در ملبورن در این باره گفت: اینکه به نظر انبارهای آمریکا با آن سرعتی که پیش بینی می‌شد، پر نمی‌شوند، خبر خوبی است.


زمانی که داده های هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا اواخر امروز منتشر شود، بازار واکنش دیگری به موجودی انبارهای آمریکا نشان خواهد داد.


در حالی که انبارها به سرعت در حال پر شدن هستند، کاهش تولیدات توسط تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا که براساس برآورد مشاوران موسسه ریستاد انرژی در ماه های مه و ژوئن روزانه ۳۰۰ هزار بشکه خواهد بود، شدت ورود نفت را به تانکرها کاهش خواهد داد.


آمریکا در حال حاضر بزرگ ترین تولیدکننده نفت در جهان است.


«جفری هالی» تحلیلگر بازار در اوآندا گفت: وست تگزاس اینترمیدیت می تواند هفته آینده منتظر بارقه امید باشد.


گرولاتورهای ایالت تگزاس، بزرگ ترین تولیدکننده آمریکا، پنجم ماه مه به منظور تصویب قانون تحدید تولیدات، رای گیری خواهند کرد.


این اقدام می تواند میزان کاهش فعلی تولیدات جهان را که توسط اوپک و اوپک پلاس صورت گرفته و از اول ماه مه اجرایی می شود، افزایش دهد.


آژانس اعتبارسنجی «مودی» پیش بینی خود را از قیمت نفت کاهش داد و برای نفت خام آمریکا میانگین بشکه ای ۳۰ دلار را در سال ۲۰۲۰ و ۳۵ دلار را برای سال ۲۰۲۱ تخمین زد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها