16 ارديبهشت 1399 - 09:24

کنترل ریسک سهامداری با استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری

یک کارشناس بازار سرمایه به سهامداران بویژه تازه‌واردان به بازار سهام توصیه کرد از ظرفیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای کنترل ریسک خود استفاده کنند.
کد خبر : ۱۱۳۹۳۴
طرح

ابراهیم خلیلی در گفتگو با ایبِنا گفت: با توجه به روند کنونی بازار سرمایه و واکنش سهامداران به افت و خیزهای بازار سرمایه که از اصلاح‌ها و افت‌های کوتاه‌مدت به عنوان فرصت خرید و تغییر و بروزرسانی پرتفوی سهام خود استفاده می‌کند، و همچنین تداوم ورود نقدینگی به سمت این بازار پیش‌بینی می‌شود پس از فتح ارتفاع یک میلیون واحد توسط شاخص بورس، هدف بعدی نماگر بازار سهام یک میلیون و دویست هزار واحد باشد.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: با توجه به افزایش‌های پیاپی که شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها تجربه می‌کنند، به سهامداران بویژه تازه‌واردان به بازار سهام توصیه می‌شود از ظرفیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای کنترل ریسک خود استفاده کنند.


وی در خصوص حبابی بودن قیمت‌ها در این بازار نیز اذعان داشت: شاید بخشی از سهام شرکت‌ها دارای حباب باشند، اما مجموع عوامل بیانگر این است که افزایش قیمت سهام شرکت‌ها با توجه به تورمی که در سال جدید در بازارهای خودرو و مسکن دیده می‌شود توجیه‌پذیر است.


این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: شرایط کنونی بازار سرمایه که موجب جذب نقدینگی زیادی از سایر بازارها شده فرصت خوبی است که تا واگذاری سهام دولت شدت بگیرد. ضمن این که متولیان بازار سهام می‌توانند از این فرصت برای پذیرش بیشتر شرکت‌ها که شفافیت بیشتر اقتصاد و همچنین تعمیق بیشتر بازار را به همراه دارد، استفاده کنند.


وی از واگذاری واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله دولتی به عنوان فرصتی مناسب برای توسعه فرهنگ سهامداری و گسترش نقش بازار سرمایه در اقتصاد یاد کرد و افزود: با توجه به این که در شرایط کنونی، تقاضا بیشتر از عرضه در بازار سهام نمود دارد، یکی از راهکارهای مناسب برای تعادل‌بخشی به معاملات بازار سرمایه افزایش عرضه‌های دولت و نیز عرضه اولیه سهام شرکت‌های مختلف است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر