16 ارديبهشت 1399 - 20:44

انعقاد قرارداد اجرای پروژه تراموا کلانشهر شیراز

برای اولین بار در کشور قرارداد اجرای پروژه تراموا کلانشهر شیراز بین شهرداری شیراز و شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه منعقد و وارد مرحله اجرایی شد.
کد خبر : ۱۱۳۹۶۳
.

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه، مهندس اسکندرپور شهردار شیراز در مراسم امضای این قرارداد، ضمن ابراز خرسندی از اجرای این پروژه و همکاری بهینه مجموعه بانک شهر و شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه در امور مرتبط با توسعه مدیریت شهری، اعتبار اجرایی این پروژه را ۲ هزار میلیارد تومان عنوان نمود و افزود که برای اولین بار در کشور پروژه تراموا در شیراز با مشارکت بانک شهر و شرکت سرمایه گذاری آتیه اجرا حواهد شد.


وی در ادامه خاطر نشان کرد: این خط تراموا محدوده گردشگری - مذهبی شیراز را پوشش می دهد و گردشگران می توانند با استفاده از آن از اکثر نقاط تاریخی، فرهنگی و مذهبی شیراز بازدید نمایند.


در ادامه جلسه مهندس دهقانیان، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه نیز اظهارداشت: در راستای رسالت خطیر بانک شهر مبنی بر حمایت از پروژه های عمرانی کلان شهرهای کشور خصوصا پروژه های حمل و نقل ریلی شهری و با توجه به مصوبه شورای عالی ترافیک وزارت کشور و نظر مساعد شهردار محترم شیراز با احداث پروژه تراموای کلانشهر شیراز، تفاهم نامه تاین مالی، طراحی و ساخت پروژه تراموا شیراز به صورت EPC&F فی مابین شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه و شهرداری شیراز تنظیم و مورد تایید طرفین قرار گرفت.


وی همچنین در خصوص اهمیت این پروژه افزود: بدیهی است اجرای موفق پروژه تراموا که برای اولین بار در کشور و در یک کلانشهر اجرا می شود، نه تنها زمینه ساز احداث سایر خطوط تراموا در آن کلانشهر می گردد، بلکه زمینه رقابت برای احداث خطوط تراموا برای سایر کلانشهرهای کشور را نیز فراهم می نماید و این شرکت به حول و قوه الهی به عنوان بنیانگذار و پیشرو در عرصه حمل و نقل ریلی سبک گام برخواهد داشت و این موضوع یکی از دستاوردهای مهم در این حوزه است.


مهندس دهقانیان ضمن تاکید بر سوابق و ظرفیت های شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه در اجرای پروژه های بزرگ حمل و نقل در سطح ملی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از تراموا حضور همزمان انسان، تراموا و خودرو در معابر امکانپذیر بوده و هیچ محدودیتی برای عبور عابرین پیاده و خودروها ایجاد نخواهد شد و این پروژه علاوه بر صرفه های اقتصادی، دارای آثار مثبتی همچون کاهش ترافیک در مسیرهای موازی با مسیر حمل و نقل ریلی، کاهش آلاینده ها و بهبود کیفیت هوا، کاهش استفاده از وسیله نقلیه شخصی و افزایش استفاده از دوچرخه به منظور رسیدن به ایتسگاه ها خواهد بود.


گفتنی است، اولین خط تراموای شیراز به طول ۹.۵ کیلومتر از آرامگاه سعدی آغاز و پس از گذر از آرامگاه حافظ، دروازه اصفهان، مجموعه زندیه، حرم مطهر شاهچراغ (ع) به پایانه شاهزاده قاسم می رسد.

برچسب ها: شیراز تراموا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر