17 ارديبهشت 1399 - 09:29

دلایل اصلاح دو روز گذشته قیمت‌ها در بازار سهام چیست؟

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به دلایل اصلاح شاخص و قیمت سهام شرکت‌ها در بازار سهام طی دو روز گذشته گفت: سهامداران نگرانی بابت اصلاح شاخص و قیمت سهام شرکت‌ها نداشته باشند.
کد خبر : ۱۱۳۹۷۴
بورس

علی زارعی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به رشدهای پیاپی و مداوم شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها از ابتدای امسال تا کنون گفت: رشد چند صد هزار واحدی و بدون وقفه شاخص بورس در این مدت بدون اصلاح و استراحت صورت گرفته است، بنابراین این امر طبیعی است که در یک مقطع زمانی این روند آهسته و متوقف شود.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: از سوی دیگر شاخص بورس به مرز روانی یک میلیون واحد نزدیک شده و این موضوع نیز امری طبیعی است که شاهد مقاومتی در این ارتفاع از سوی شاخص بورس باشیم.


وی ادامه داد: از سوی دیگر از ابتدای امسال تاکنون برخی از سهامداران و سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه سودهای خوبی را کسب کرده‌اند که با توجه به عوامل یاد شده، در یکی دو روز گذشته تصمیم به فروش سهام خود و ذخیره کردن سود کسب شده کردند.


این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که آیا روند اصلاحی کلیت بازار سهام طولانی و عمیق خواهد بود یا خیر؟ اذعان داشت: با توجه به نقدینگی خوبی که در این بازار حضور دارد و همچنین رکود حاکم بر سایر بازارها، بنظر نمی‌رسد کلیت بازار سرمایه شاهد اصلاح و سقوط عمیقی باشد.


وی ادامه داد: نکته مهم دیگر این که با توجه به برنامه دولت برای فروش سهام شرکت‌های دولتی به عموم مردم و نیز آزادسازی سهام عدالت، بدون شک جو منفی حاکم بر این بازار می‌تواند برنامه‌های دولت را در این زمینه تحت تاثیر قرار دهد.


این کارشناس بازار سرمایه اذعان داشت: این در حالی است که کماکان در صحبت‌های مقامات کشور حمایت از بازار سرمایه کماکان ادامه دارد. بنابراین سهامداران و فعالان بازار سرمایه نگرانی بابت اصلاح شاخص و قیمت سهام شرکت‌ها نداشته باشند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر