20 ارديبهشت 1399 - 13:33

پذیره‌نویسی (ETF) در بانک اقتصادنوین

پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) با عنوان واسطه‌گری مالی یکم، در بانک اقتصادنوین آغاز شد.
کد خبر : ۱۱۴۰۵۱
پذیره نویسی

به گزارش  ایبِنا از روابط عمومی بانک اقتصادنوین؛ باقیمانده سهام دولت در بانک‌های صادرات، ملت، تجارت، شرکت‌های بیمه البرز و بیمه اتکایی امین از طریق پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) واسطه‌گری مالی یکم به عموم مردم (اشخاص حقیقی) واگذار خواهد شد و هم‌وطنان عزیز می‌توانند از طریق سامانه ثبت‌نام و خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سایت بانک اقتصادنوین به نشانی https://etf.enbank.ir و یا مراجعه به شعب این بانک در سراسر کشور نسبت به خرید واحدهای این صندوق اقدام کنند.


بر این اساس پذیره‌نویسی برای هر فرد دارای کد ملی تا سقف ۲۰ میلیون ریال امکان‌پذیر خواهد بود و محدودیت سنی نیز برای متقاضیان وجود نخواهد داشت. قیمت سهام تشکیل‌دهنده واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق در روز شروع پذیره‌نویسی، متوسط قیمت سهام در سی روز گذشته (منتهی به انتشار فراخوان واگذاری) با احتساب ۲۰ درصد تخفیف است که ۵ واحد درصد از آن به‌عنوان دارایی سرمایه‌گذاران و با هدف انجام عملیات بازارگردانی نزد صندوق نگهداری خواهد شد.


همچنین داشتن کد معاملاتی (کد بورسی) برای پذیره‌نویسی الزامی نیست و متقاضیان برای انجام معامله این واحدها که از دو ماه بعد از تخصیص امکان‌پذیر است، می‌توانند به‌تدریج در ماه‌های آینده و در فرصت مناسب نسبت به ثبت‌نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی، مطابق رویه‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه، اقدام کنند.


با توجه به لزوم کاهش ترددهای غیرضروری به دلیل شیوع ویروس کرونا، از هم‌وطنان ارجمند علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این صندوق تقاضا می‌شود از روش‌های غیرحضوری نسبت به پذیره‌نویسی واحدهای آن اقدام کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر