21 ارديبهشت 1399 - 10:10
معاون سازمان مالیاتی خبر داد؛

تمدید موعدهای مقرر در قوانین مالیاتی تا پایان شهریورماه ۹۹

موعدهای مقرر درقانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات برارزش افزوده نسبت به تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی و رسیدگی‌های مالیاتی به مدت دو ماه و حداکثر تا پایان شهریورماه ۱۳۹۹ تمدید شد.
کد خبر : ۱۱۴۰۷۴
سازمان امور مالیاتی کشور

به گزارش ایبِنا، محمود علیزاده معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به مصوبات هفدهمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا که به تایید ریاست محترم جمهوری رسیده و برای اجرا ابلاغ شده است، گفت: طبق این مصوبه موعدهای مقرر در قانون مالیات های مستقیم و مالیات برارزش افزوده نسبت به تسلیم اظهارنامه های مالیاتی و رسیدگی های مالیاتی که مهلت انقضای آن از ۹۹.۲.۱ تا ۹۹.۴.۳۱ بوده است، به مدت دو ماه و حداکثر تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۹ تمدید می شود و کلیه احکام قانون مرتبط، بر این تمدید مترتب می باشد.


معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور افزود: به این ترتیب برای تسلیم اظهارنامه عملکرد موضوع ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، اشخاص حقیقی یا صاحبان مشاغل تا ۳۱ مرداد ماه سال جاری و اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری جهت تسلیم اظهارنامه مالیاتی موضوع ماده ۱۱۰ قانون مالیاتهای مستقیم تا ۳۱ شهریور سال ۹۹ مهلت خواهند داشت.

وی با بیان این که طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده نیز تمدید شد، اظهارداشت: باتوجه به اینکه موعد ارائه اظهارنامه مالیات برارزش افزوده دوره بهار ۱۳۹۹ تا ۱۵ تیرماه است، این دسته از مودیان محترم نیز تا ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۹ مهلت دارند اظهارنامه ارزش افزوده این دوره خود را تسلیم نمایند.

علیزاده تصریح کرد: رسیدگی اظهارنامه های مالیاتی مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ نیز به مدت دو ماه تمدید خواهد شد. معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور همچنین خاطرنشان کرد: مهلت تعیین شده در قوانین و مقررات ناظر بر تشکیل مجمع عمومی شرکت های سهامی عام که تا پایان تیرماه ۱۳۹۹ باید مجامع خود را برگزار نمایند نیز به مدت ۲ ماه تمدید می شود.

وی با بیان اینکه سقف مهلت تا ۳۱ شهریور ماه می باشد، لذا مهلت های مقرر برای آن گروه ازمودیان مالیاتی که مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی آنها ۹۹/۶/۳۱ باشد، با عنایت به اینکه سقف مهلت تا پایان شهریورماه سال جاری می‎باشد از مهلت تمدید مقرر این مصوبه برخوردار نخواهد بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر