23 ارديبهشت 1399 - 11:45

تغییر پیش‌بینی بنک‌آوآمریکا از قیمت طلا به ارتفاعات تاریخی

قیمت طلا اوایل هفته جاری به هدف بنک آو امریکا رسید و هر اونس بالاتر از۱۷۵۰دلار معامله شد و به ارتفاعات ۷.۵سال اخیر خود رسید و حالا تحلیلگران این بانک پیش‌بینی خود را به ارتفاعات تاریخی آن تغییر دادند.
کد خبر : ۱۱۴۱۵۱
طلا

به گزارش ایبِنا از کیت‌کو، اگرچه تحلیل گران با اشاره به نشانه‌ها و شاخص‌های محرک، نسبت به ورود به قلمرو خرید افراطی را هشدار داده‌اند اما همچنان نسبت به روند صعودی طلا خوشبین هستند. بنک آو آمریکا در گزارش چهارشنبه هفته گذشته خود اعلام کرد که انتظار دارد طلا در نهایت و در صورت گذر از کانال مقاومت یک هزار و ۸۰۰ دلاری، به بالاترین قیمت خود دست پیدا کند.


تحلیل گران این بانک در یادداشتی متذکر شدند: تصمیم هفته گذشته فدرال رزو مبنی بر نگه داشتن نرخ بهره در نزدیکی صفر، باعث شد معاملات آتی طلا با یک هزار و ۷۵۴ دلار انجام شود. این اتفاق تداوم الگوی موسوم به «سر و شانه» را که الگویی برگشتی است، تایید و قیمت را روی یک هزار و ۸۵۲ و احتمالا یک هزار و ۹۴۷ دلار هدفگذاری کرد.


فدرال رزرو هفته گذشته از بسته ۲.۳ تریلیون دلاری خود برای کمک به کسب و کارهای کوچک و متوسط در بحران پاندمی کووید-۱۹ رونمایی کرد. این در حالی است که این نهاد، ماه گذشته با اقدامات بی‌سابقه نظیر کاهش نرخ بهره به نزدیک صفر و عرضه برنامه‌های تسهیل کمی نامحدود، اقدام به حمایت از اقتصاد کرد.


تحلیل گران بنک آو امریکا خاطرنشان کردند که طلا حوالی یک هزار و ۷۵۰ دلار معامله می شود، بنابراین بازار تا پایان سال با افزایش ۱۵ درصدی روبرو خواهد شد. معاملات آتی طلا برای ژوئن آخرین بار هر اونس یک هزار و ۷۵۵ دلار یعنی افزایش حدود یک درصدی انجام شد. تحلیل گران اضافه کردند که پیش بینی روند صعودی به مراتب بیشتر به هیچ عنوان بی سابقه نیست.


در یادداشت آنان آمده است: طلا از سال ۱۹۸۱ تاکنون ۲۰ درصد یا بیش از ۱۵ بار و در برهه‌ای ۳۰ درصد یا بیش از هفت بار افزایش قیمت داشته است. بیشترین روند صعودی آن در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ یعنی در جریان چرخه آخر صعود بورس و بعد از بحران مالی جهان بود.


اگر طلا به یک هزار و ۹۴۷ دلار برسد آنگاه از ابتدای سال جاری تاکنون رشد ۲۷درصدی را تجربه خواهد کرد؛ به همین ترتیب، رشد ۳۱ درصدی از ابتدای سال به بعد هر اونس طلا را به دو هزار دلار خواهد رساند و رشد ۴۱ درصدی مشابه آنچه در سال ۲۰۰۶ رخ داد، ۲ هزار و ۱۵۰ دلار را برای آن به ارمغان خواهد آورد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها