24 ارديبهشت 1399 - 09:52

بازار خودرو مسکو با کاهش ۷۲.۴درصدی فروش در دام «آوریل سیاه»

براساس اعلام اتحادیه کسب و کارهای اروپایی مستقر در روسیه (AEB)، فروش خودروهای نو در این کشور در ماه آوریل تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا ۷۲.۴ درصد کاهش یافته است.
کد خبر : ۱۱۴۱۶۸
خودرو

به گزارش ایبِنا از رویترز، تنها ۳۸ هزار و ۹۲۲ دستگاه خودرو نو و وسایل نقلیه تجاری سبک در ماه آوریل در روسیه به فروش رفته است؛ این رقم بیشترین کاهش فروش ماهانه خودرو محسوب می‌شود که تاکنون توسط AEB به ثبت رسیده است.


بدنبال فرمان «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه مبنی بر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، آوریل به یکی از مقاطع تعطیلی کسب و کار در روسیه بدل شد و در نتیجه توقف فعالیت کارخانه‌ها و کسب و کارها، اقتصاد مسکو از حرکت ایستاد.


«توماس استائرتزل» رییس کمیته تولیدکنندگان خودرو در اتحادیه AEB گفت: آوریل سیاه ۲۰۲۰ به شدت نقدینگی، ترازنامه کوتاه مدت و همچنین بقا و ادامه فعالیت نمایندگی‌های فروش خودرو را به چالش کشیده است.


آژانس تحلیلی Autostat ماه گذشته اعلام کرد که مردم در ماه مارس به سمت خرید خودرو هجوم بردند و فروش خودرو در این ماه ۲۲.۷ درصد رشد داشت زیرا آنها با توجه به کاهش ارزش روبل در نتیجه افت بهای نفت و شیوع کووید-۱۹، انتظار افزایش قیمت داشتند.


روسیه تاکنون حدود ۲۳۲ هزار و ۳۰۰ مورد ابتلا و ۲ هزار و ۱۱۶ تلفات مرتبط با کووید-۱۹ را گزارش کرده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر