26 ارديبهشت 1399 - 09:39

عبور متقاضیان کمک هزینه بیکاری در آمریکا از ۳۶ میلیون نفر

براساس داده‌های جدید اداره کار آمریکا، طی هفته گذشته بیش از ۲.۹ میلیون نفر برای استفاده از مزایای بیکاری ثبت نام کردند تا کووید-۱۹ ظرف تنها دو ماه بیش از ۳۶ میلیون نفر را در این کشور بیکار کند.
کد خبر : ۱۱۴۲۲۰
آمریکا

به گزارش ایبِنا به نقل از نیویورک پست، این آمار بدین معنا است که پاندمی کرونا همزمان با فرستادن اقتصاد آمریکا به یک رکود عمیق، تقریبا ۲۳ درصد از نیروی کار این کشور  را خانه‌نشین کرده است.


با این حال شمار متقاضیان اولیه کمک هزینه بیکاری با در نظر گرفتن تغییرات فصلی برای ششمین هفته پیاپی کاهش یافته که خود نشان‌دهنده این است که با توجه به تسهیل مقررات قرنطینه مرتبط با کرونا و بازگشت تدریجی برخی از ایالات به زندگی عادی، قوی‌ترین موج تعدیل نیرو پشت سر گذاشته شده است. اقتصاددانان انتظار داشتند اداره کار آمریکا برای هفته گذشته ۲.۵ میلیون تقاضای کمک بیکاری دریافت کند.


علاوه بر این، تعداد کلی متقاضیان برای نخستین بار از زمانی که نرخ بیکاری ناشی از شیوع کرونا آغاز به تورم کرد، زیر ۳ میلیون نفر گزارش شد.


مقامات اداره کار آمریکا در هفته منتهی به ۱۴ آوریل و پیش از آنکه شمار متقاصیان در هفته بعد از آن به ۳.۳ میلیون نفر افزایش پیدا کند، ۲۸۲ هزار درخواست دریافت کرده بودند.


گزارش هفتگی شمار متقاضیان بیکاری یکی از کارآمدترین علائم پدیدار کننده وسعت تخریب اقتصاد آمریکا توسط ویروس کرونا است؛ ویروسی مرگبار که در ماه آوریل ۲۰.۵ میلیون شغل را در ایالات متحده از بین برد.


افزایش شمار متقاضیان بیکاری در آمریکا به تلنبار شدن حجم وسیعی از درخواست‌ها در ایالات پرجمعیتی همچون نیویورک منجر شده است؛ ایالتی که از آغاز پاندمی تاکنون ۷.۴ میلیارد دلار کمک هزینه بیکاری پرداخت کرده است. این رقم سه برابر و نیم بیشتر از کل مبلغی است که سال گذشته پرداخت شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر