27 ارديبهشت 1399 - 09:58
یک نماینده مجلس با ایبِنا مطرح کرد:

مردم با چشم باز در در بورس سرمایه‌گذاری کنند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه‌ و محاسبات مجلس، بر ضرورت آینده نگری سرمایه‌گذاری در بورس تاکید کرد و گفت: نسنجیده عمل کردن در بورس می‌تواند زیان‌های جبران ناپذیری را رقم بزند.
کد خبر : ۱۱۴۲۴۴
بورس

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به استقبال بسیار زیاد مردم در هفته های اخیر از بورس و سرمایه‌گذاری در آن، گفت: مردم در سرمایه گذاری بورس باید جانب احتیاط را رعایت کرده و با دقت نظر بیشتری وارد عمل شوند.


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استقبال گسترده مردم نسبت به بورس، تب سرمایه‌گذاری در آن را بالا برده است، افزود: مردم باید با دقت نسبت به حضور در بورس عمل کنند زیرا اگر تب سرمایه گذاری ها فروکش کند، به طور حتم افرادی که همه زندگی خود را به بورس آورده اند نابود خواهند شد.


وی با تاکید بر اینکه ایران تافته جدا بافته از اقتصاد دنیا نیست، تصریح کرد: باید سیاست دولت در رونق بخشی به بورس شفاف شود تا آینده سرمایه‌گذاری در آن مبهم نباشد. جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه سرمایه گذاری کورکورانه در هر حوزه حتی بورس می تواند به پشیمانی منجر شود، افزود: شاید سیاست دولت در خصوص بورس در شرایط فعلی جامعه کاهش نقدینگی باشد، اما مردم باید بدانند که خود آنها باید با سبک و سنگین کردن جوانب کار نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنند.


ایمن آبادی ادامه داد: مردم باید با آینده نگری نسبت به سرمایه گذاری در بورس اقدام کنند و بدانند که اگر جوانب کار سنجیده نشود همین بورس می تواند حباب کاذب ایجاد کرده و به سقوط شاخص ها بیانجامد.


این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بزرگ شدن یکباره شاخص های بورس منطقی نیست، گفت: شاخص های فعلی بورس با علم اقتصاد و بازار بورس همخوانی ندارد، از اینرو تاکید و اصرار بر این داستان تاکید خوبی نیست.


وی ادامه داد: باید در حوزه سرمایه گذاری ها یک مقدار با احتیاط بیشتر پیش رفته و خیلی در مورد بورس دقت کنیم. عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که بهترین بازار برای سرمایه گذاری در شرایط فعلی چیست؟ گفت: باید بازارهای مختلف از بازار سرمایه گرفته تا سایر بازارها سنجیده شود تا مبادا منابع اندک و خورد مردم از دست برود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر