رمزارز ملی بانک‌های مرکزی جهان در راه است

تاکنون شمار کشورهایی که طرح آزمایشی رمرارز ملی خود را اجرایی کرده‌اند، از تعداد انگشتان یک دست تجاوز کرده است؛ کانادا روی نوار پیشرفت قرار دارد و آمریکا از کشورهای گروه جی۱۰ عقب افتاده است.
کد خبر : ۱۱۴۴۴۷
رمزارز

به گزارش ایبِنا، براساس یافته‌های تحقیق انجام شده توسط بانک تسویه حساب‌های بین المللی (BIS) در سال ۲۰۲۰، تاکنون حدود ۸۰ درصد از بانک‌های مرکزی جهان به نوعی در حال کار روی فعالیت‌های مرتبط با رمزارزملی هستند.


چین ماه گذشته پروژه آزمایشی یوآن دیجیتال خود را در چهار شهر کلید زد و آمریکا در ماه جاری در حال بررسی پیاده سازی طرح دلار دیجیتال است.


ارز دیجیتال مزایای زیادی دارد به ویژه در حوزه پرداخت اما شتابزدگی برای راه اندازی رمزارز ملی خبیثانه است؛ در واقع دولت‌ها با این کار نه تنها می‌توانند بلکه حتما تمامی تراکنش‌های افراد را در ۱۰۰ درصد مواقع پیگیری و ردیابی می کنند و زمانی که رمزارز اجرایی شود، دریچه‌های تازه ای را برای کنترل و نظارت به ویژه در حوزه نرخ بهره منفی و مالیات بر ثروت باز خواهد کرد.


thestreet در این گزارش، به چند کشور که به تازگی پروژه آزمایشی رمزارزملی خود را راه اندازی کرده و همچنین چند غول اقتصادی که هنوز در مراحل ابتدایی چنین اقدامی لنگ می‌زنند ، اشاره کرده است.



آمریکا/مرحله تحقیق: ایالات متحده در حوزه کنکاش و بررسی رمزارزملی از کشورهای گروه جی۱۰ عقب افتاده است. فدرال رزرو در مراحل ابتدایی تحقیق در مورد رمزارزملی بوده و این در حالی است که تمایل برای راه اندازی رمزارزملی در کنگره این کشور رو به افزایش است.


بریتانیا/مرحله تحقیق: بانک مرکزی انگلیس اخیرا اعلام کرده که هنوز در مورد معرفی رمزارزملی خود تصمیم نگرفته است و تمایل دارد تا به طور گسترده با شرکای خود در خصوص مزایا، خطرات و عملی بودن آن تعامل داشته باشد.


سوئد/استفاده آزمایشی: یکی از کشورهایی است که کمترین میزان استفاده از پول نقد را دارد؛ موضوعی که به این کشور اجازه داده است تا با سهولت بیشتری کرون دیجیتال خود را توسعه دهد؛ بانک مرکزی سوئد موسوم به ریکس بانک پروژه استفاده آزمایشی رمزارزملی خود را از فوریه ۲۰۲۰ تا فوریه ۲۰۲۱ به راه انداخته است.


چین/استفاده آزمایشی: اژدهای زرد در آوریل ۲۰۲۰ به نخستین اقتصاد برتر جهان بدل شد که به طور آزمایشی رمزارزملی خود را مورد استفاده قرار می دهد. مقامات این کشور در نظر دارند تا استفاده گسترده و سراسری از یوآن دیجیتال را تا المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن تحقق بخشند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر