02 خرداد 1399 - 09:26
بازار همچنان تشنه سهام جدید است؛

ثبت رکورد حضور ۳.۷ میلیون خریدار در یک عرضه اولیه

در جریان عرضه اولیه سهام شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد ۳ میلیون ۱۲۳ هزار و ۲۰۸ کد معاملاتی مشارکت داشتند که به هر یک تنها تعداد ۱۴ سهم تعلق گرفت.
کد خبر : ۱۱۴۴۵۰
تالار شیشه‌ای در یک روز کاری

به گزارش خبرنگار ایبِنا، تعداد ۵۱۰ میلیون سهم شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد، در حالی روز چهارشنبه گذشته به‌عنوان چهارمین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه با نماد معاملاتی "پیزد" در فرابورس ایران عرضه شده که هر سهم این شرکت تازه‌وارد به تالار شیشه‌ای ۴۰۳۵۳ریال قیمت خورد.

در جریان عرضه اولیه این سهام که این میزان سهام در محدوده قیمتی ۴۰۱۰۰ تا ۴۰۳۵۳ریال برای هر سهم و با سهمیه ۵۰ سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی عرضه شده بود ۳ میلیون ۱۲۳ هزار و ۲۰۸ کد معاملاتی مشارکت داشتند تا همچنان روند حضور معامله‌گران در عرضه‌های اولیه با رشد و رکوردشکنی‌های پیاپی همراه باشد.

بر این اساس در عرضه اولیه «پیزد» در حالی که حداکثر تعداد سهام قابل خریداری برای هر شخص حقیقی و حقوقی ۵۰ سهم اعلام شده بود به هر یک از ۳ میلیون و ۷۲ هزار و ۸۵۹ ‏کد معاملاتی تعداد ۱۴ سهم تعلق گرفت.

این گزارش می‌افزاید: با عرضه اولیه صورت گرفته در روز چهارشنبه گذشته از ۵۱۰ میلیون سهم شرکت یزد تایر تعداد ۵۱ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد روی تابلوی معاملاتی بازار دوم فرابورس رفت که ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار آن به عموم خریداران عرضه شد و ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار سهم دیگر نیز روز شنبه(۳ خرداد) به صندوق‌های سرمایه‌گذاری با قیمت ۴۰ هزار و ۳۵۳ ریال تخصیص پیدا می‌کند.

گفتنی است بر اساس قانون، عرضه اولیه سهام شرکت‌ها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در روز کاری بعد از عرضه اولیه با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه صورت می‌پذیرد.

از این رو تعداد ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار سهم شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد در روز پس از عرضه اولیه این شرکت(۳ خرداد) به صندوق‌ها با ضریب تخصیصی بازاری هر دارنده واحد صندوق تعلق می‌گیرد که بر این اساس سهم صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام ۴۸ سهم، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط ۲۵سهم و صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت ۲ سهم است.

برچسب ها: بورس عرضه اولیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر