رییس بانک مرکزی کانادا:

تورم شاید دیرتر از معمول به نرخ هدف برگردد

رییس بانک مرکزی کانادا می‌گوید که چارچوب سیاست پولی این نهاد به اندازه‌ای انعطاف‌پذیر است که شرایط را برای رسیدن نرخ تورم به تورم هدف یعنی دو درصد با سرعتی آهسته‌تر فراهم می‌آورد.
کد خبر : ۱۱۴۵۱۵
کانادا

به گزارش ایبِنا از رویترز، «استیفن پولوز» که «تیف مَکلِم» جانشین وی سوم ژوئن این پست را از وی تحویل خواهد گرفت، کمتر از یک هفته پیش نیز به طور کاملا شفاف اعلام کرده بود که احتمالا نرخ بهره کنونی کانادا که در کف تاریخی خود قرار دارد، به این زودی‌ها افزایش نخواهد یافت.


نرخ تورم سالانه کانادا در ماه آوریل برای نخستین بار از سال ۲۰۰۹ تاکنون و تحت تاثیر پاندمی ویروس کرونا و کاهش قیمت نفت، منفی شد. پولوز در جریان یک سخنرانی ویدئویی برای دانشکاه آلبرتا گفت که بانک مرکزی کانادا می‌تواند اجازه دهد تا نرخ تورم نسبت به حالت معمول کُندتر یا سریع‌تر افزایش پیدا کند.


وی افزود: چارچوب سیاست پولی ما از حیث مدت زمان بازگشت به نرخ تورم هدف به اندازه کافی انعطاف پذیر است و این موضوع به ما اجازه می دهد تا در راستای جلوگیری از تشدید غیرعمدی نگرانی‌های مرتبط با ثبات مالی، تصمیمات تاکتیکی اتخاذ کنیم.


پولوز به منظور تاکید بر این واقعیت که ممکن است تورم دیرتر از معمول احیا شود، به این نکته اشاره کرد که «نرخ تورم هدف در محدوده قابل کنترل یک تا سه درصد در نوسان است.»

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر