بانک مرکزی ژاپن حدود ۱۶ میلیارد دلار به اقتصاد توکیو تزریق می‌کند

بانک مرکزی ژاپن امروز (سه شنبه) از پیشنهاد خود برای تزریق ۱.۷ تریلیون یِن (۱۵.۸میلیارد دلار) به اقتصاد این کشور با هدف اعطای وام به شرکت‌های آسیب دیده از پاندمی کرونا، ارائه کرد.
کد خبر : ۱۱۴۵۵۱
بانک مرکزی ژاپن

به گزارش ایبِنا از اکنومیک‌تایمز، براساس داده‌های بانک مرکزی ژاپن مبلغ پیشنهادی امروز تقریبا دو برابر مزایده قبلی این نهاد در ۱۴ ماه مه است؛ موضوعی که بر کمک قابل قبول این برنامه به انتقال پول به شرکت‌های کرونا زده و در مضیقه مالی دلالت دارد.


این وام‌های سه ماهه از فردا به موسسات مالی تحویل داده خواهد شد. آمار بانک مرکزی ژاپن نشان می‌دهد که مجموع نقدینگی تزریق شده توسط بانک مرکزی ژاپن در قالب طرح مذکور به ۱۴.۴ تریلیون ین رسیده است.


بانک مرکزی ژاپن به عنوان بخشی از اقدامات خود در راستای تسهیل مشکلات تامین بودجه شرکت‌ها، در ماه مارس از این طرح رونمایی کرد؛ طرحی که براساس آن وام‌هایی با بهره صفر درصد در اختیار موسسات مالی قرار می‌گیرد و این موسسات از این پول در قالب وام برای کمک به شرکت‌های متاثر از کرونا استفاده خواهند کرد.


رگولاتور ژاپن در ماه آوریل و از طریق پذیرش طیف وسیع‌تری از وثیقه ها و ودیعه ها، طرح مذکور را گسترش داد و شرایط پرداخت بهره ۰.۱ درصد را برای موسسات مالی استفاده کننده از این وام فراهم آورد. وعده پرداخت بهره ۰.۱ درصدی موجب شد تا سیل تقاضای موسسات مالی برای استفاده از این برنامه به بانک مرکزی سرازیر شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر