وزیر فرانسه در امور اروپا مطرح کرد؛

کارکرد صندوق حمایت از اقتصادهای آسیب دیده از کرونا در اروپا

وزیر فرانسه در امور اروپا معتقد است که ایجاد صندوق احیا برای کمک به اقتصادهای آسیب دیده از کرونا می تواند به ابزاری برای احیای همیشگی اقتصاد اروپا تبدیل شود.
کد خبر : ۱۱۴۵۵۲
یورو

به گزارش ایبِنا از رویترز، فرانسه و آلمان به شرکای خود در اتحادیه اروپا پیشنهاد ایجاد صندوق احیای ۵۰۰ میلیارد یورویی را داده‌اند؛ صندوقی برای اعطای تسهیلات بلاعوض به مناطقی که بیشترین ضربه را از پاندمی کرونا خورده اند.


با این حال، چهار کشور اتریش، سوئد، دانمارک و هلند که خود را «صرفه‌جو» نامیده‌اند، با این طرح مخالفت کرده و به جای آن خواستار رویکردی وام محور  و با بهره نازل شده‌اند.


بحث در خصوص صندوق احیا در حالی مطرح شده است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا همزمان در حال مذاکره در خصوص بودجه بلندمدت بلوک موسوم به «چارچوب مالی چندساله» (MFF) هستند؛ بودجه‌ای که صرفه‌جوها برای کاهش آن نیز در تلاش هستند.


«امیلی دو مونشالین» وزیر فرانسه در امور اروپا در این خصوص گفت: وظیفه من این است که به اصطلاح از ریش کندن و به سبیل اضافه کردن، جلوگیری کنم.  تعداد مشخصی از کشورها به ویژه صرفه جوها وجود دارند که امروز خیلی در مورد صندوق احیا حرف می‌زنند در حالی که هدف اصلی آنها این است از طرح MFF شانه خالی کنند.


وی در ادامه گفت که فرانسه مصرانه خواستار ایجاد هر دو مورد است؛ هم صندوق احیا و هم بودجه بلندمدت با سرمایه کافی به منظور استفاده در برنامه‌های دفاعی، انتقال به اقتصاد سبز و سیاست‌های کشاورزی.


دو مونشالین گفت که وی نمی‌خواهد تا بودجه بلندمدت تضعیف شود زیرا این طرح ابزاری برای احیای همیشگی اقتصاد اروپا است.


فرانسه به عنوان اصلی‌ترین تامین کننده مالی بخش کشاورزی اتحادیه اروپا، مقابل درخواست کشورهای شمالی به منظور کاهش بودجه بخش کشاوری بلوک مقاومت و علاوه بر این، بر ایجاد صندوقی دفاعی با هدف کمک به کشورهای عضو در راستای کاهش وابستگی به تولیدکنندگان آمریکایی پافشاری کرده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر