08 خرداد 1399 - 09:51
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم:

رمز دوم پویا یکی از راه‌های مسدودسازی کلاهبرداری ازخدمات بانکداری

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم اعلام کرد:رمز دوم پویا یکی از راه‌های مسدودسازی کلاهبرداری ازخدمات بانکداری الکترونیک بود.
کد خبر : ۱۱۴۵۶۳
رمزپویا

نادر قاضی پور در گفت و گو با ایبِنا با اشاره به سخت تر شدن وظیفه بانک مرکزی در پی گسترش بانکداری الکترونیک در صیانت از اموال مردم گفت: در پی گسترش و همه گیری استفاده از بانکداری الکترونیک برخی کلاهبرداری ها نیز افزایش یافته که لازم است در این باره بانک مرکزی مانند همیشه تدبیری داشته باشد.


نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با استفاده از بانکداری الکترونیک بسیاری از هزینه ها کاهش یافته است، افزود: موضوع مهمی که در این راستا باید مدنظر قرار بگیرد این است که راه های سواستفاده مالی از این طریق باید مسدود شود.


وی با تاکید بر اینکه ارایه رمز دوم پویا یکی از راه های مسدودسازی کلاهبرداری از خدمات بانکداری الکترونیک بوده است، تصریح کرد: خوشبختانه بانک مرکزی همسو با رونمایی از امکانات جدید بانکداری الکترونیک مسیرهای مقابله با سواستفاده های احتمالی را نیز ارایه می کند.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه خوشبختانه تعامل مناسب شکل گرفته میان پلیس فتا و بانک مرکزی زمینه مقابله با جرایم حوزه بانکی را به حداقل رسانده است، گفت:‌با وجود همه تدابیر انجام شده در حوزه مقابله با جرایم در حوزه بانکداری الکترونیک لازم است مردم نیز با دقت بیشتری عمل کنند.


قاضی پور با تاکید بر اینکه بانکداری الکترونیک و فعالیت در بستر اینترنت توانسته با بسیاری از تخلفات و حتی پولشویی مقابله کند، افزود: باید از مزیت های بانکداری الکترونیک استفاده کرده و به این ترتیب بهبود وضعیت اقتصادی کشور را رقم بزنیم.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: یکی از مهمترین عوامل آگاه سازی در خصوص خدمات بانکی غیر حضوری، بانک ها هستند از این رو لازم است بانک مرکزی به تشویق بانک هایی که به توسعه هر چه بیشتر بانکداری الکترونیک اقدام می کنند بپردازد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر