نفت برای ثبت بیشترین رشد ماهانه در انتظار مذاکرات هفته دوم ژوئن

بهای نفت امروز با اندکی کاهش در مسیرثبت نخستین افت هفتگی در پنج هفته اخیر قرار گرفت اما امیدواری به تمدید توافق کاهش تولیدات فراتر از ژوئن،طلای سیاه را در مسیر ثبت بیشترین افزایش ماهانه قرار داده است.
کد خبر : ۱۱۴۶۱۴
نفت

به گزارش ایبِنا از رویترز، گزارش داده‌های اداره انرژی آمریکا مبنی بر ضعف تقاضا در بزرگ‌ترین مصرف کننده نفت جهان و همچنین تشدید تنش‌ مابین پکن-واشنگتن و تاثیر آن بر بازارهای جهان، نفت خام برنت با ۴۳ سنت یا ۱.۲ درصد کاهش، هر بشکه ۳۴.۸۶  دلار معامله شد و وست تگزاس اینترمیدیت نیز با ۵۷ سنت یا ۱.۷ درصد افت، بشکه ای ۳۳.۱۴ دلار به فروش رفت.


«هووی لی» اقتصاددان OCBC در این باره گفت: قیمت‌ها به تنفس نیاز دارند؛ بعد از چهار هفته مداوم روند صعودی، بازار برای افزایش قیمت فرآورده های نفتی به زمان نیاز دارد. روند صعودی فراتر از کوتاه مدت به نظر دست نخورده باقی خواهد ماند.


بدنبال کاهش تولیدات و خوش بینی در خصوص احیای تقاضای جهان تحت هدایت و حمایت قیمت ها در چین، معاملات آتی هر دو شاخص در مسیر ثبت بیشترین سود چند سال اخیر قرار دارند.


وست تگزاس اینترمیدیت در آستانه افزایش قیمت ۷۶درصدی در ماه مه قرار دارد؛ رقمی که بیشترین افزایش تاریخ آن محسوب می‌شود و برنت دریای شمال نیز تاکنون ۳۸درصد رشد قیمت داشته است؛ این قوی‌ترین رشد ماهانه برنت از مارس ۱۹۹۹ تاکنون بشمار می رود.


داده‌های دیروز اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد که نفت خام ایالات متحده و موجودی محصولات فرآوری شده آن در هفته گذشته به شدت افزایش یافته است. با وجود برداشته شدن محدودیت‌های مسافرتی توسط ایالات مختلف، تقاضای سوخت همچنان ضعیف است.


تاجران با نگاه به آینده تمرکز خود را روی ماحصل مذاکرات کاهش تولیدات مابین اوپک و اوپک پلاس در هفته دوم ژوئن معطوف کرده اند.


عربستان سعودی و اعضای اوپک در نظر دارند تا کاهش بی‌سابقه روزانه ۹.۷ میلیون بشکه نفت را فراتر از ژوئن تمدید کنند اما هنوز حمایت مسکو را به دست نیاورده اند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر