10 خرداد 1399 - 09:53
خوانساری مطرح کرد؛

پنجره واحد کسب‌وکار؛ فرصتی برای کاستن از مجوزها

رییس اتاق بازرگانی تهران شروع فعالیت پنجره واحد کسب‌وکارها را فرصتی برای کاستن از مجوزها و بروکراسی حاکم بر اقتصاد کشور دانست.
کد خبر : ۱۱۴۶۲۹
مسعود خوانساری

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مسعود خوانساری صبح امروز (شنبه) و در مراسم رونمایی از پنجره واحد شروع کسب‌وکار که با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، غلامحسین شافعی رییس اتاق ایران، علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص و ذبیح الله خداییان رییس سازمان ثبت اسناد و املاک در اتاق تهران برگزار شد، گفت: خوشحالم که اتاق تهران به عنوان اولین گام میزبان پنجره واحد شروع کسب‌وکار شد.


وی افزود: همه ما قبول داریم که اقتصاد کشور با مشکلاتی روبروست؛ هم تحریم هستیم و هم نمی‌توانیم نفت خودمان را به راحتی بفروشیم و باید متکی به توان خودمان باشیم. خوانساری اظهار داشت: یکی از فرصت‌هایی که شرایط امروز می‌تواند برای ما به وجود بیاورد، کاستن از تعداد مجوزها و بروکراسی حاکم بر کشور است.


رییس اتاق تهران با اشاره به دو شاخص مهم doing bussiness و بهبود محیط کسب‌وکار در ایران ادامه داد: اتاق بازرگانی تاکنون اقدامات خوبی را در این دو شاخص انجام داده است. در دولت‌های مرحوم هاشمی و اصلاحات اقداماتی در زمینه پنجره واحد برداشته شد که البته در مقطعی متوقف شد، ولی امروز گام نخست را در زمینه پنجره واحد برداشتیم.


وی با بیان اینکه در تمامی بخش‌های اقتصادی مشکل داریم، خاطرنشان کرد: ورود کالا تا ۱۵ روز معاف از جریمه است، ولی بعید است هیچ کالایی در کمتر از دو تا ۶ ماه ترخیص شود زیرا ۱۳ دستگاه در مرزهای ورودی و خروجی وجود دارند. این آمار در دنیا کمتر از ۲۴ ساعت است.


خوانساری گفت: در بخش ساخت‌وساز پروانه‌های ساختمانی تا پیش از این دو ماهه صادر می‌شد، ولی امروز به دلیل اضافه شدن سازمان نظام مهندسی در صدور مجوز در کمتر از ۶ ماه پروانه‌ای صادر نمی‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها