10 خرداد 1399 - 11:42
دژپسند مطرح کرد؛

نیاز هزار هزار میلیارد تومانی برای تحقق رشد اقتصادی

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد که کشور برای دستیابی به رشد اقتصادی نیاز به هزار هزار میلیارد تومان منابع مالی دارد که بخشی از آن باید از منابع دولتی و بخش دیگری از منابع بانک‌ها تامین شود.
کد خبر : ۱۱۴۶۴۲
دژپسند

به گزارش خبرنگار ایبِنا، فرهاد دژپسند صبح امروز (شنبه) و در مراسم افتتاح رسمی «راه‌اندازی پنجره واحد شروع کسب‌وکار» که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و با حضور روسای اتاق بازرگانی ایران و تهران، علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص، محمدعلی دهقان دهنوی معاون اقتصادی وزیر اقتصاد، امیدعلی پارسا رییس سازمان امور مالیاتی و ذبیح‌الله ذبیحیان رییس سازمان ثبت اسناد برگزار شد، اظهار داشت: برای تحقق رشد اقتصادی مطلوب به هزار هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز داریم که بخشی از این منابع از طریق منابع دولتی و همچنین بانک‌ها تامین خواهد شد.


وی با بیان اینکه منابع بانکی باید به سوی تامین نیازهای بخش خصوصی برود، ادامه داد: همچنین باید منابع خُرد را در بازار سرمایه جذب کنیم تا منابع لازم برای تحقق رشد حداقلی فراهم شود و سرمایه‌گذاران باید تشویق شوند که به سرمایه‌گذاری و تولید روی بیاورند.


 دژپسند با اشاره به اقدامات لازم برای کاهش زمان صدور مجوزهای کسب‌وکار گفت: بخش مهمی از این کاهش زمان مربوط به همراهی سازمان امور مالیاتی است.


وی یادآور شد: از ابتدای اسفند ۹۸ یکی از رویکردهای ما این بوده که تا جای ممکن مالیات را به ابزاری برای سرمایه گذاری و تولید تبدیل کنیم.


دژپسند از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی پنجره واحد الکترونیکی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با راه اندازی این پنجره، حضور فیزیکی فعالان اقتصادی کاهش می یابد.


 وزیر اقتصاد با اشاره به جزئیات پنجره واحد آغاز به کار کسب و کارها که امروز راه اندازی شد، گفت: از طریق این پنجره زمان لازم برای اخذ مجوزها از ۷۲ و نیم روز به ۲ و نیم روز تا سه روز کاهش خواهد یافت.


وی اظهار داشت: از فعالان اقتصادی درخواست می‌کنم که در صورتی که اخذ مجوزهای آنها برای شروع کسب و کار بیش از سه روز طول کشید به شماره ۱۸۶۶ اعلام کنند تا به طور جدی به آن رسیدگی شود.


دژپسند با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب به اقتصاد و تولید گفت: در یک دهه گذشته رهبر معظم انقلاب در انتخاب شعار سال عناوین اقتصادی، رونق و جهش تولید را مد نظر قرار داده اند.


 وزیر اقتصاد با بیان اینکه در ۹ سال اخیر از نظر رشد سرمایه گذاری شرایط خوبی را نداشتیم، اضافه کرد: باید تلاش شود در حالی که کشورمان با انواع تحریم‌ها و فشارها مواجه است موانع فعالیت اقتصادی را به حداقل برسانیم.


 وی با بیان اینکه امروز سرمایه‌گذاری مانند نان شب برای ما واجب است، گفت: برای کاهش نرخ بیکاری، بالا بردن جایگاه کشور در اقتصاد جهانی و تحقق رونق تولید، باید شرایط لازم را برای سرمایه‌گذاری و تولید فراهم کنیم.


 وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: شرایط باید به گونه‌ای فراهم شود که سرمایه‌گذار خارجی تمایل به شراکت با سرمایه‌گذاران ایرانی پیدا کند و شکاف سرمایه در کشور کم شود.


دژپسند ادامه داد: امروز پنج استان به پنجره واحد شروع کسب‌وکار مجهز می‌شوند که باید تلاش کنیم تا پایان امسال به همه استان‌ها گسترش یابد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر