11 خرداد 1399 - 07:56

اجرای دو گام در بهبود فرایند شروع کسب و کار

معاون وزیر اقتصاد گفت: با اجرای دو گام حدود ۶۰ روز در فرایند ثبت شروع کسب و کار تسهیل می‌شود.
کد خبر : ۱۱۴۶۷۰
کسب و کار

به گزارش ایبِنا، محمدعلی دهقانی دهنوی در برنامه تیتر امشب سیما از افتتاح رسمی "پنجره واحد شروع کسب و کار" گفت و افزود: امیدواریم با افتتاح این پنجره، وعده داده شده برای بهبود فضای کسب و کار محقق شود.


معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه کشور ما در میان ۱۹۰ کشور جهان در رده ۱۷۸ کشور شاخص راه اندازی کسب و کار قرار داشت، گفت: سهولت کسب و کار یکی از شاخص های مهم بین المللی برای سنجیدن سطح اقتصاد کشورهاست.


دهقانی دهنوی گفت: فرایند شروع کسب و کار، از ثبت قانونی گرفته تا ملزومات مربوط به مالیات و تامین اجتماعی، یکی از زیرشاخه های این شاخص اقتصادی است. معاون وزیر اقتصاد افزود: تاکنون در کشور ما ثبت شرکت‌های اقتصادی و مراکز کسب و کار با مسئولیت محدود و فرایند آن بیش از ۷۲ روزه زمان بر بود در صورتی که در کشور نیوزلند کلیه فرایند راه اندازی یک کسب و کار در نیم روز کاری انجام می‌شود.


دهقانی دهنوی گفت: با افتتاح پنجره واحد تسهیل در شروع فرایند کسب و کار حاصل می‌شود. وی با بیان اینکه با اجرای دو گام حدود ۶۰ روز در فرایند ثبت شروع کسب و کار تسهیل می شود از گام سوم تسهیل در فرایند کسب و کار گفت و افزود: با همکاری قوه قضائیه نیازی به گواهی صدور عدم سوء پیشینه نیست. در گام دوم تسهیل در ثبت نام نظام امورمالیاتی بود که حدود ۵۵ روز طول می‌کشید. از این پس با اعتماد به متقاضیان کد مالیاتی و اقتصادی داده می‌شود، مگر آنکه اعتبار آنها صحت نداشته باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر