11 خرداد 1399 - 13:17

جزییات پرداخت اعتبارات ریالی صندوق توسعه ملی برای حمایت از صادرات

جامعه صادرکنندگان، اتحادیه‌ها و تشکل‌های صادراتی از فردا می‌توانند از طریق سامانه سپیدار از تسهیلات ریالی منابع صندوق توسعه ملی بهره‌مند شوند.
کد خبر : ۱۱۴۶۹۱
صندوق توسعه ملی

به گزارش ایبِنا، سامانه پردازش یکپارچه درخواست‌های اعتبارات ریالی صندوق توسعه ملی موسوم به «سپیدار» ایجاد و راه‌اندازی شده است و صادرکنندگان متقاضی دریافت اعتبارات از محل منابع صندوق توسعه ملی، می‌توانند با مراجعه به وب سایت سازمان توسعه تجارت ایران، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.


«سپیدار» یکی از خدمات میز خدمت سازمان توسعه تجارت ایران است. این سامانه از فردا دوشنبه، مورخ ۱۲ خرداد ماه ۱۳۹۹، قابل بهره برداری بوده و صادرکنندگان می‌بایست صرفا از طریق پورتابل سازمان توسعه تجارت ایران Tpo.ir و یا میز خدمت به آدرس e.tpo.ir برای دریافت تسهیلات ریالی اقدام به ثبت نام نمایند.


نرخ ترجیحی سود این تسهیلات ۱۴.۵٪ در نظر گرفته شده است و صادرکنندگان می‌توانند یکی از بانک‌های صادرات، کشاورزی، توسعه صادرات، توسعه تعاون، پارسیان و بانک مشترک ایران و ونزوئلا را جهت دریافت تسهیلات ریالی خود انتخاب کنند.


سقف دریافت این تسهیلات پس از ثبت‌نام متقاضیان صادرکننده اعم از شرکت‌های کوچک و متوسط پس از احراز اهلیت صادراتی آنها توسط سازمان توسعه تجارت ایران با نظر سازمان‌های صنعت معدن و تجارت استان‌ها تعیین خواهد شد.


به جهت تسریع و سهولت، سازمان‌های صنعت معدن و تجارت استان‌ها می‌توانند راسا نسبت به ثبت‌نام صادرکنندگان استانی مورد تایید خود که متقاضی دریافت این تسهیلات هستند اقدام نموده و سپس نتیجه اقدامات انجام یافته را به سازمان توسعه تجارت ایران منعکس کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر