12 خرداد 1399 - 08:31
با مجوز سازمان بورس نهایی شد:

تامین مالی ۶۳۹ میلیارد ریالی یک شرکت دارویی با صکوک اجاره

سازمان بورس و اوراق بهادار، موافقت اصولی عرضه عمومی صکوک اجاره شرکت داروسازی دکتر عبیدی(سهامی عام) را به ارزش ۶۳۹,۵۵۴ میلیون ریال جهت تامین سرمایه در گردش این شرکت صادر کرد.
کد خبر : ۱۱۴۷۱۶
صکوک

به گزارش ایبِنا، دارایی مبنای انتشار این اوراق تجهیزات و ماشین آلات تولید و بسته بندی انواع محصولات شرکت داروسازی دکتر عبیدی است که توسط نهاد واسط از این شرکت خریداری شده و سپس بصورت اجاره به شرط تملیک به داروسازی دکتر عبیدی واگذار می شود.


نرخ اوراق


بر اساس این گزارش، این اوراق ۴ ساله و با نرخ اجاره بهای ۱۸ درصد است که این اجاره بها هر سه ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می شود و عرضه آن در صورت تایید شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه مبنی بر امکان انتقال مالکیت دارایی های مبنای انتشار اوراق به نام نهاد واسط در دفترخانه اسناد رسمی و همچنین دریافت مجوز انتشار، از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران صورت خواهد گرفت.


بانک خاورمیانه ضامن اوراق


ضامن این اوراق بانک خاورمیانه بوده و بازارگردان آن شرکت گروه مالی گسترش سرمایه کیان است. مسئولیت تعهد پذیره نویسی ۵۱ درصد از این اوراق بر عهده شرکت تامین سرمایه سپهر و مابقی آن بر عهده شرکت گروه مالی گسترش سرمایه کیان است. همچنین، شرکت کارگزاری توسعه معاملات کیان عاملیت فروش این اوراق را بر عهده دارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر