12 خرداد 1399 - 15:33

تبدیل جزیره کیش به هاب علمی کشور

نشست روسای دانشگاه‌های جزیره کیش با معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه و مدیرعامل صندوق توسعه ملی برگزار و بر تبدیل جزیره کیش به هاب علمی کشور تاکید شد.
کد خبر : ۱۱۴۷۶۲
مظفری

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، غلامحسین مظفری مدیر عامل سازمان در این نشست گفت: با استفاده از زیر ساخت های موجود به منظور توسعه دانشگاه ها و جذب دانشجوهای خارجی، برنامه ریزی ها و تمهیدات خوبی برای جذب دانشجویان مقیم خارج از کشور و دانشجویان خارجی در این منطقه پیش بینی شده است.


مظفری در ادامه افزود: خوشبختانه از  ۶۶۰۰ دانشجویی که در دانشگاه های جزیره کیش جذب شدند بیش از ۷۰ درصد در مقاطع تحصیلی دکترا و تحصیلات تکمیلی مشغول به آموزش هستند.


وی بر لزوم اهمیت دانشگاه های تراز اول و برتر کشور در قالب پردیس های بین المللی جزیره کیش اشاره داشت و گفت: می توانیم با بهره گیری از ظرفیت مجموعه های توانمند، بخش غیردولتی و دولتی غیر علمی در کنسرسیوم های دانشگاه های بین المللی سرمایه گذاری کنیم تا زیرساخت های موجود در این منطقه تقویت شود.


سیدحمید پورمحمدی؛ معاون امور اقتصادی سازمان برنامه بودجه کشور با بیان این که از فعالان اقتصادی حمایت های لازم در حوزه های مختلف اقتصادی خواهد شد اظهار داشت: با جذب تعداد قابل توجهی از دانشجویان داخلی و خارجی در ۷ پردیس بین المللی کیش می توانیم جهشی در این منطقه ایجاد کنیم که نه تنها به عنوان جزیره گردشگری ماموریت خود را ادامه می دهد بلکه به عنوان مرکز علمی ایران میان مناطق آزاد کشور نیز مطرح می شود.


پورمحمدی با اشاره به ظرفیت های بسیار بزرگی دانشگاه های مهم و تراز اول کشور در این منطقه  خاطر نشان کرد: کیش می تواند به عنوان هاپ علمی در کشور معرفی شود و پیشرو باشد.
در ادامه این جلسه وی با اشاره به اینکه تسهیل مبادلات ارزی از طریق تجهیزات و زیرساخت های موجود در جزیره امکان پذیر است عنوان کرد: یکی از موضوعات فعلی دانشگاه ها و دانشجوها، حمایت هایی مورد نیاز آنها از سوی دولت و تسهیلات لازمی که باید به این مراکز آموزشی ارائه شود، با تسهیل در امر مبادلات ارزی امکان پذیر است که در آینده نزدیک با برنامه ریزی جهت معرفی کیش به عنوان هاب علمی به نتیجه خواهد رسید.


وی افزود: باید به این نکنه نیز توجه داشت که با مشارکت دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی و واحدهای تولیدی با دانشگاه های مطرح کشور؛ تبدیل جزیره کیش به هاب علمی کشور تحقق می یابد.


مرتضی شهیدزاده؛ مدیرعامل صندوق توسعه ملی بر لزوم اهمیت فعالیت دانشگاه ها برای نوآوری ایده های فنی، علمی و دانش بنیان در این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس سیاست های مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر پشتیبانی از تولیدات دانش بنیان؛ صندوق توسعه ملی با حمایت از تولیدات دانش بنیان که پرورش یافته این دانشگاه ها است می تواند ایده های فنی آنها را که متمایز و نو آور هستند تجاری سازی کند.


شهیدزاده در رابطه با تجاری سازی ایده های فنی و صادرات آنها عنوان کرد: ارز مورد نظر برای  صادرات با نرخ یازده درصد در اختیار بخش های مربوطه که تولیدات داخلی دارند اختصاص داده خواهد شد.


در این نشست با حضور روسای پردیس های بین المللی مستقر در جزیره کیش گزارشی از شرایط و عملکرد فعالیت های این مجموعه ها نیز ارائه شد. شایان ذکر  است  نشست روسای پردیس های بین الملل کیش با حضور غلامحسین مظفری رییس هیات مدیره و مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونین و برخی مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، سیدحمید پورمحمدی معاون امور اقتصادی سازمان برنامه بودجه و مرتضی شهیدزاده مدیرعامل صندوق توسعه ملی در سالن خوارزمی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

برچسب ها: کیش دانشگاه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر