13 خرداد 1399 - 08:47
بیمه مرکزی در بخشنامه‌ای تاکید کرد؛

جلوگیری از اعطای مبالغی علاوه بر کارمزد قانونی به کارگزاران بیمه

بیمه مرکزی در بخشنامه‌ای به شرکت‌های بیمه بر ممنوعیت اعطای اختیارات غیرمجاز و پرداخت‌های غیرقانونی و خارج از چارچوب آیین‌نامه‌های مربوطه تاکید کرد.
کد خبر : ۱۱۴۷۷۶
بیمه مرکزی - کراپ‌شده

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مهرداد رضایی مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه‌ای بیمه مرکزی در بخشنامه‌ای برای مدیران عامل شرکت‌های بیمه بر ممنوعیت انعقاد هرگونه تفاهم‌نامه با کارگزاران رسمی بیمه مبنی بر اعطای اختیارات غیرمجاز و پرداخت‌های غیرقانونی و خارج از چارچوب آیین‌نامه‌های مربوطه تاکید کرد.


در این بخشنامه آمده است: حسب بررسی‌های به عمل آمده مشخص شده است برخی از شرکت‌های بیمه با انعقاد تفاهم‌نامه‌های غیرمتعارف فیمابین با کارگزاران رسمی بیمه، اقدام به اعطای وظایف و اختیاراتی خارج از چارچوب‌های قانونی با آنها می‌نمایند و همچنین مبالغی افزون بر میزان کارمزد قانونی متعلقه، پرداخت می‌کنند.


در ادامه این بخشنامه تصریح شده است: از آنجا که انعقاد و اجرای این‌گونه تفاهم‌نامه‌ها مغایر با قوانین و مقررات جاری است و موجبات اختلال در سلامت بازار بیمه کشور را فراهم می‌کند، خواهشمند است دستور فرمایید ضمن تاکید بر رعایت مراتب فوق، موضوع طی بخشنامه‌ای به تمامی واحدهای ستادی، شعب و نمایندگان تابعه آن شرکت اعلام و نسخه‌ای از آن را نیز به این اداره کل ارسال کنند.


در این بخشنامه تاکید شده که در صورت عدم رعایت مراتب فوق‌الذکر، بیمه مرکزی اقدامات نظارتی لازم را به عمل خواهد آورد.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر