رونمایی استرالیا از بسته۴۷۰میلیون دلاری برای احیای بخش ساخت‌وساز

دولت استرالیا در تازه‌ترین اقدام حمایتی خود در بحران کرونا، به شهروندان واجد شرایط ۲۵ هزار دلار استرالیا (۱۷ هزار و ۳۲۳ دلار) برای ساخت یا بازسازی منازل پرداخت خواهد کرد.
کد خبر : ۱۱۴۸۱۹
استرالیا

به گزارش ایبِنا از رویترز، کانبرا با هدف احیای بخش ساخت و ساز که از پاندمی کرونا به شدت ضربه خورده، از این بسته محرک رونمایی کرده است. بسته مذکور که «مسکن ساز» خوانده می شود، ۶۸۰ میلیون دلار استرالیا (۴۷۱ میلیون دلار) ارزش داشته و چهارمین محرک اقتصادی این کشور محسوب می شود؛ کشوری که اقتصاد آن در حال پشت سر گذاشتن نخستین رکود در ۲۹ سال اخیر است.


«اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا گفت که این بسته از مشاغل حمایت کرده و مردم را قادر می سازد تا برای خانواده شان خانه بسازند؛ رویایی دیرینه برای بسیاری از استرالیایی ها. مورسیون افزود: قصد داریم این رویا را برای آنان زنده نگه داریم؛ همچنین مشاغل و رویای سازنده ها، کارآموزان، کارگران، اهل فن و تمام کسانی که در سرتاسر کشور به این صنعت حیاتی وابسته هستند.


براساس داده های دولت استرالیا، در سال ۲۰۱۹ حدود ۱.۱۵ میلیون نفر معادل ۹ درصد از نیروی کار این کشور در بخش ساخت و ساز استخدام شدند. دولت استرالیا انتظار دارد تا این بسته از استخدام ۱۴ هزار کارگر بخش ساخت و ساز حمایت کند. استرالیا در یک هفته اخیر هیچ مورد ابتلا به کووید-۱۹ را گزارش نکرده است؛ آمار کلی مبتلایان در این کشور حدود ۷ هزار و ۲۰۰ نفر و تعداد تلفات ۱۰۲ تن اعلام شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر